Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity zamawia elementy ETCS do Dartów. Na zapas

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity zamawia elementy ETCS do Dartów. Na zapas
Fot. M. M. Czarnecki
PKP Intercity ogłosiło zapytanie ofertowe na dostawę elementów zabudowy systemu sterowania ETCS dla pojazdów typu 43WE serii ED161 Dart. Dostarczone przez Pesę pojazdy mają ten system – chodzi o części do naprawy uszkodzeń spowodowanych wypadkami.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa dziesięciu anten Siemens typ ANT5A oraz takiej samej liczby przewozów anteny z dwuletnią gwarancją. Termin dostawy jest długi – pierwsza połowa zamówienia w pięć miesięcy, druga w ciągu roku.

Zamówienie jest o tyle ciekawe, że Darty Pesy posiadają już ETCS poziomu 2. Jak tłumaczy Agnieszka Serbeńska z biura prasowego przewoźnika, w wyniku kolizji pojazdów ED161 z pojazdami drogowymi oraz innych zdarzeń kolizyjnych na liniach kolejowych dochodzi do uszkodzeń elementów systemu ETCS umieszczonych na podwoziu pojazdów. – PKP Intercity uruchomiło więc postępowanie zakupowe dla zabezpieczenia odpowiedniej liczby podzespołów, by w ten sposób zapewnić sprawne przeprowadzanie koniecznych napraw – tłumaczy.  

Spytaliśmy, czy naprawy ETCS nie wchodzą w zakres utrzymania pojazdów przez producenta. – Naprawy skutków wypadków są wyłączone z umowy na dostawę i utrzymanie pojazdów serii ED161 – tłumaczy przedstawicielka przewoźnika. PKP IC do takich napraw może wykorzystywać swoje części, jeśli są zgodne z dokumentacją pojazdu. Trzy lata temu pisaliśmy o naprawie drzwi do Pendolino tego przewoźnika.

Konieczność wyłączenia całego zespołu trakcyjnego w wyniku awarii czy wypadku jest jedną z wad tego typu jednostek. Mają też jednak istotne zalety. Więcej na ten temat piszemy w tym tekście.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Infrastruktura

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Michał Szymajda 22 marca 2023

Siemens Mobility zamontuje ETCS w holenderskich pociągach z lat 90.

Tabor i technika

Dekada prób montażu ETCS w Husarzach. Kolejne fiasko

Tabor i technika

Zobacz również:

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Infrastruktura

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Michał Szymajda 22 marca 2023

Siemens Mobility zamontuje ETCS w holenderskich pociągach z lat 90.

Tabor i technika

Dekada prób montażu ETCS w Husarzach. Kolejne fiasko

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5