Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Wszystkie „Husarze” znów wjadą do Niemiec?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-06-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Wszystkie „Husarze” znów wjadą do Niemiec?
fot. M. SzymajdaLokomotywa EU44 w Berlinie
Polski przewoźnik pracuje nad przywróceniem niemieckiej homologacji dla jednej z lokomotyw serii EU44. Elektrowóz ten został wyposażony w urządzenia systemu ETCS poziomu pierwszego, co było konieczne do przeprowadzenia testów na terenie Polski. Skutkowało to jednak brakiem możliwości wykorzystania maszyny do obsługi m.in. międzynarodowych pociągów z Warszawy do Berlina.

Na początku miesiąca pisaliśmy na naszych łamach o pojawiającym się problemie powstawania opóźnień pociągów międzynarodowych na trasie Warszawa – Poznań – Berlin. Kursy oznaczane dawniej jako Berlin – Warszawa Express planowo prowadzone są lokomotywami serii EU44 „Husarz”. Jak zwracali nam uwagę czytelnicy, zdarzało się jednak, że w związku z niedoborem sprawnych maszyn mogących wjeżdżać do Niemiec w Poznaniu nieplanowo zmieniano lokomotywę prowadzącą skład z Berlina (np. na elektrowóz serii EP09).

Testy ETCS w Polsce wykluczają wjazd do Niemiec

Analogicznie wyglądała rzecz jasna także sytuacja w przypadku połączeń z Warszawy. PKP Intercity potwierdziło, że w maju było łącznie 13 takich przypadków. Skalę problemu ma zredukować zwiększenie dyspozycyjności „Husarzy”.

Pewien wpływ na występowanie problemów z obsługą pociągów do Niemiec mógł mieć przy tym również brak homologacji jednego z polskich „Husarzy” na sieć Kolei Niemieckich DB. – Wynika ona z faktu zabudowania na tym pojeździe systemu ETCS poziomu pierwszego, co było niezbędne do testów podczas rozpoczęcia wdrażania systemu ETCS w Polsce – mówi Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity.

Plany zakładają homologację wszystkich dziesięciu EU44

Jak zapowiada jednak przewoźnik, wkrótce do Niemiec ma znów wjeżdżać pełna flota EU44. – Aktualnie trwają prace nad przywróceniem homologacji – usłyszeliśmy od naszej rozmówczyni.

Przypomnijmy, że największe trudności z punktualną obsługą połączeń Warszawa – Berlin miały miejsce w kwietniu. Wyłączona z eksploatacji była wówczas ponad połowa z dziesięciu lokomotyw EU44. W jednym z dni konieczne okazało się też odwołanie na odcinku Rzepin – Berlin pociągu jadącego do niemieckiej stolicy z Gdyni. Pasażerowie przejechali ostatnią część trasy autobusami zastępczymi.

W celu zwiększenia floty szybkich lokomotyw zdolnych operować także na terenie Niemiec PKP Intercity wypożyczyło od MRCE elektrowóz Siemens Vectron. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5