Jak informowaliśmy wczoraj, po świętach wielkanocnych mają rozpocząć się testy elektronicznego systemu jednej kolejki dla największych dworców kolejowych w Polsce. - Testy potrwają ok. 2 miesięcy - opowiada rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska.
- W ramach wdrażania udogodnień w obsłudze klientów dążymy m.in. do rozładowania ruchu w kasach. Tylko na Dworcu Centralnym w Warszawie w holu głównym dziennie realizowanych jest około 4 000 transakcji - tłumaczy Zuzanna Szopowska, rzeczniczka PKP Intercity.
- W kwietniu na największym dworcu, czyli na warszawskim Dworcu Centralnym będziemy testować nowy system zarządzania kolejką. Rozwiązanie ma usprawnić obsługę, zwiększyć przepustowość i wyeliminować poczucie niepewności związane z czasem oczekiwania - mówi Szopowska. Testy potrwają ok. 2 miesięcy.
- Po ich zakończeniu, zebrane doświadczenia, pomogą nam podjąć decyzję o wdrożeniu rozwiązania na innych dworcach – tam, gdzie dysponujemy większą liczbą kas - przyznaje rzeczniczka.
- System będzie działał podobnie jak w sklepach Carrefour, a nie jak na poczcie. Klienci nie będą otrzymywać numerków. Ustawieni w jednej kolejce otrzymają informację, do której kasy mają podejść - tłumaczy Zuzanna Szopowska.