Od 20 grudnia 2019 r. do 6 stycznia 2020 r. pociągami PKP Intercity podróżowało ponad 2,1 mln pasażerów, co daje średnio ponad 117 tysięcy osób przewiezionych każdego dnia. To więcej niż rok wcześniej. Lepsze rozłożenie dni świątecznych w kalendarzu, wypożyczenie wagonów od naszych południowych sąsiadów i uruchomienie pociągów dodatkowych pozwoliło też, w większości przypadków, uniknąć bardzo dużego tłoku w składach.
– W ostatnich dniach 2019 i pierwszych 2020 roku z usług PKP Intercity skorzystało o blisko 333 tysiące podróżnych więcej niż w analogicznym okresie rok temu. I choć teraz okres świąteczno-noworocznych wyjazdów był o jeden dzień dłuższy niż na przełomie 2018 i 2019 roku, to widoczna jest rosnąca popularność podróży pociągami przewoźnika. Rok temu w tym okresie (21 grudnia 2018 r. – 6 stycznia 2019 r.) dzienna średnia pasażerów wyniosła 105 tysięcy – poinformowało biuro prasowe przewoźnika.
Jak informuje spółka, największą popularnością pociągi cieszyły się w piątek 20 grudnia. Tego dnia skorzystało z nich 156 tysięcy podróżnych. Następnego dnia w podróż wyruszyło 147 tysięcy osób. PKP Intercity wzmocniło w świąteczno-noworocznym okresie 396 pociągów o 447 wagonów. Najwięcej pociągów, aż 50, zostało wzmocnionych dodatkowymi wagonami w sobotę 21 grudnia. Warto przypomnieć w tym miejscu, że PKP Intercity korzysta też z
wagonów od naszych południowych sąsiadów. W okresie około świątecznym Polacy najczęściej podróżowali pomiędzy Warszawą a Krakowem, co nie budzi zdziwienia, gdyż jest to najpopularniejsza dalekobieżna trasa w kraju. Od 20 grudnia do 6 stycznia przejechało po niej 106 tysięcy pasażerów. 82 tysiące osób pokonało w tych dniach trasę pomiędzy Trójmiastem a Warszawą.
– Bardzo nas cieszy stale rosnąca popularność usług PKP Intercity. Okres świąteczno-noworoczny był dla nas udanym zakończeniem 2019 i obiecującym początkiem 2020 roku. Przed nami kolejny szczyt przewozowy, już za kilka dni zaczynają się ferie zimowe. Jesteśmy gotowi na to, aby sprawnie i bezpiecznie przewieźć w tym okresie kilka milionów pasażerów – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Od 20 grudnia do 6 stycznia pociągami PKP Intercity między Zakopanem a Warszawą podróżowało blisko 14,5 tysięcy pasażerów. Do Zakopanego pociągi dalekobieżne dojeżdżają ponownie po kolejnym etapie modernizacji linii kolejowych pomiędzy tym miastem a Zakopanem (czas przejazdu na tym odcinku wynosi jednak od 3 godzin i 10 minut do nawet 4 godzin).
Spodziewając się wysokiej frekwencji w pociągach wyjeżdżających ze stolicy Tatr, w pierwszych sześciu dniach stycznia PKP Intercity uruchomiło 11 dodatkowych składów z Zakopanego, a także wzmocniło 27 pociągów o 34 wagony. Przewoźnik zapewnił także podróżnym asystę kilkunastu pracowników PKP Intercity na terenie stacji, którzy dbali o informację dla podróżnych oraz sprzedaż i odprawę biletów.