NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity wagonów piętrowych kupować nie będzie. Czy będą kolejne ezt?

| Michał Szymajda 21.01.2016 870

PKP Intercity wagonów piętrowych kupować nie będzie. Czy będą kolejne ezt?
Czy w następnych latach PKP Intercity zdecyduje się na zakup kolejnych ezt?Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes PKP Intercity przyznał, że spółka nie planuje zakupów wagonów piętrowych, choć jeszcze kilka lat temu myślano o eksploatacji takiego taboru pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Na temat wagonów piętrowych i składów push&pull, których jedynym użytkownikiem w Polsce są Koleje Mazowieckie, rozmawialiśmy z prezesem Pesy Tomaszem Zaboklickim, podczas przekazania wagonów Sundeck i lokomotyw Gama dla mazowieckiego przewoźnika. Prezes w rozmowie przyznał, ze liczy na większe zainteresowanie tego typu taborem także innych operatorów. Kilka lat temu zakup piętrowych wagonów lub ezt rozważało PKP Intercity. Miały być one dedykowane obsłudze linii Warszawa – Łódź, gdzie właśnie zakończyła się modernizacja. Czy PKP Intercity nadal podtrzymuje zainteresowanie takim taborem?

– Stworzyliśmy strategię taborową spółki i wynika z niej, że piętrowe wagony czy ezt nie będą nam potrzebne – powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity, przypominając jednocześnie, że spółka rusza z projektem modernizacji i napraw 400 wagonów pasażerskich.

Prezes odpowiedział też na pytanie, czy spółka zamierza kontynuować zakupy elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pytanie jest o tyle aktualne, że spółka wciąż ma możliwość skorzystania z prawa opcji i kupić kolejnych 10 Dartów od Pesy Bydgoszcz.

– Na krajowej sieci kolejowej nie mamy dużo miejsc, gdzie potrzebna jest szybka zmiana czoła, dlatego ezt nie jest taborem, którego potrzebujemy w dużych ilościach. Wnioski z użytkowania zakupionych 40 pojazdów będziemy wyciągać w dłuższej perspektywie czasowej, miesiąc czasu to trochę za krótko. Poczekajmy – powiedział Jacek Leonkiewicz.

Prezes wspomniał też o ramowych planach dotyczących zakupu taboru spalinowego.

– W przyszłości chcielibyśmy kupować lokomotywy spalinowe o uniwersalnym zastosowaniu. Takie, które mogą być pomocne w manewrach, ale równocześnie mogą być lokomotywami liniowymi. Zapisaliśmy to w Strategii Taborowej – powiedział.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45775)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45775)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5