Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity: Utrudnienia na autostradzie – okazja dla kolei

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity: Utrudnienia na autostradzie – okazja dla kolei
fot. PKP IntercityZdjęcie ilustracyjne
Trasa Łódź – Warszawa jest pierwszą, na której PKP Intercity wyprzedzająco przygotowują się do utrudnień na równoległej drodze. Jeszcze przed ogłoszeniem przetargu na poszerzanie autostrady A2 przewoźnik zagęścił rozkład jazdy i wprowadził dodatkowe udogodnienia dla podróżnych. Podobnych kroków należy się spodziewać w przyszłości w innych relacjach, w których przepustowość sieci drogowej będzie tymczasowo ograniczana.

Na linii Łódź – Warszawa PKP Intercity oraz Ministerstwo Infrastruktury już dziś obserwują wyraźny trend wzrostu frekwencji. – W liczbach bezwzględnych przyrost jest największy w kraju – podkreśla wiceminister Piotr Malepszak. W ujęciu kwartał do kwartału liczba pasażerów wzrosła o 25%, a w liczbach bezwzględnych wzrost jest najwyższy w całym kraju. Wyniki przewozowe byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie regres spowodowany pandemią COVID-19 i lockdownem wprowadzonym w celu jej przeciwdziałania. – Dopiero w tym roku przekroczymy wyniki z najlepszego jak dotąd 2019 r. – zapowiada wiceszef MI.

Prezes PKP Intercity Janusz Malinowski wspomniał też o sukcesie, jakim było doprowadzenie do pełnego wzajemnego honorowania biletów trzech przewoźników obsługujących trasę Łódź – Warszawa (oprócz PKP Intercity są nimi Polregio i ŁKA). Z punktu widzenia pasażera działanie systemu ma być niezauważalne – wszelkich rozliczeń dokonują między sobą przewoźnicy.

– Już w grudniu ubiegłego roku zwiększyliśmy ofertę pociągów Łódź – Warszawa. W godzinach szczytu porannego i popołudniowego jeżdżą one co 30 minut. Chcemy budować jak najmocniejszą pozycje na linii łódzkiej. Będzie to dobry prognostyk dla uruchamiania w przyszłości przewozów już po linii KDP – podkreślił prezes. Przewoźnik chce zwiększać potencjał już teraz – tym bardziej, że zbliża się poszerzenie autostrady A2 na odcinku Łódź – Warszawa (przetarg ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych dwóch miesięcy). – Oferta w kierunku Łodzi powinna więc być coraz lepsza. W tym właśnie kierunku idziemy – podsumował.

Wspomniane poszerzenie z jednej strony zachęci podróżnych do wyboru samochodu na tej trasie, z drugiej jednak na etapie prac budowlanych (kilka lat) będzie wiązało się z dużymi utrudnieniami. W tym właśnie przewoźnik upatruje szansy dla siebie. – Będziemy alternatywą podczas rozbudowy autostrady – zapowiada Malepszak. Po przeprowadzonej w latach 2006-2008 (odcinek Łódź Widzew – Skierniewice) i 2012-2015 (Skierniewice – Warszawa Zachodnia) modernizacji linie kolejowe 1 i 17 między metropoliami są w bardzo dobrym stanie, co zwiększa szanse kolei. Podobna taktyka – wyprzedzające zapewnianie kolejowej alternatywy w czasie utrudnień – ma zostać zastosowana także na innych relacjach, w których drogi równoległe do linii kolejowych będą w przyszłości remontowane lub rozbudowywane. Jedna z relacji, w których PKP Intercity chcą przejąć potoki pasażerskie z dróg (w tym przypadku – bardziej z połączeń autokarowych, niż z samochodów), to Kraków – Lipsk.

W ocenie przewoźnika Łódź już dziś jest „jednym z lepiej skomunikowanych miast w Polsce”. Przy zmianie rozkładu jazdy w grudniu otrzyma pierwsze od 20 lat bezpośrednie, stałe połączenie międzynarodowe – do Berlina.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany rozkładu jazdy KM w piątek 2 maja

Pasażer

Zmiany rozkładu jazdy KM w piątek 2 maja

Koleje Mazowieckie 01 maja 2025

PKP Intercity szuka finansowania dla projektów taborowych w EBI

Biznes

Austriackie wagony restauracyjne u schyłku eksploatacji

Tabor i technika

Komisja Europejska: Modernizacja kolei musi przyspieszyć

Prawo i polityka

Raport KE: Kolej w Unii wymaga dalszych zmian

Prawo i polityka

Raport KE: Kolej w Unii wymaga dalszych zmian

Roman Czubiński 26 lutego 2019

Zobacz również:

Zmiany rozkładu jazdy KM w piątek 2 maja

Pasażer

Zmiany rozkładu jazdy KM w piątek 2 maja

Koleje Mazowieckie 01 maja 2025

PKP Intercity szuka finansowania dla projektów taborowych w EBI

Biznes

Austriackie wagony restauracyjne u schyłku eksploatacji

Tabor i technika

Komisja Europejska: Modernizacja kolei musi przyspieszyć

Prawo i polityka

Raport KE: Kolej w Unii wymaga dalszych zmian

Prawo i polityka

Raport KE: Kolej w Unii wymaga dalszych zmian

Roman Czubiński 26 lutego 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5