NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity uczy pasażerów pierwszej pomocy

| inf. pras 20.07.2021 438

PKP Intercity wystartowało z akcją edukacyjną, w ramach której prezentuje w pociągach zasady udzielania pierwszej pomocy.
Jak pokazują badania , 67% Polaków deklaruje, że umiałoby udzielić pierwszej pomocy, ale tylko 19% jest całkowicie pewnych swoich umiejętności w takiej sytuacji. W przypadku zagrożenia życia, w tym nagłego zatrzymania krążenia, kluczowe są działania jakie zostaną podjęte w ciągu pierwszych kilku minut . O tym, jak zachować się i co zrobić w takiej sytuacji, która zdarzyć się może w każdym miejscu, przypomina PKP Intercity.

W składach przewoźnika pojawiły się animacje nt. zasad udzielania pierwszej pomocy – można je oglądać na ekranach w elektrycznych zespołach trakcyjnych i w składach wagonowych, wyposażonych w wyświetlacze. W najbliższym czasie w pozostałych składach wagonowych pojawią się również stosowne plakaty informacyjne. Z materiałów, stworzonych we współpracy z Polską Grupą Ratownictwa Medycznego, można dowiedzieć się więcej o tym, jakie są podstawowe czynności ratujące życie i w jakiej kolejności należy je wykonać – od oceny przytomności poszkodowanego i sprawdzenia prawidłowego oddechu, przez wezwanie służb ratowniczych, po resuscytację czy prawidłowe użycie defibrylatora.

Każdy z nas może stanąć przed wyzwaniem ratowania ludzkiego życia. I niech nikt nie myśli, że jego to nie dotyczy. Czy kapitan reprezentacji Danii Simon Kjaer wychodząc na mecz podczas Euro 2020 spodziewał się, że będzie musiał pomóc nieprzytomnemu Christianowi Eriksenowi? Na pewno nie. My też nie wiemy kiedy i gdzie staniemy przed takim wyzwaniem. Oby nigdy. Ale jeśli już staniemy, powinniśmy być gotowi. Cieszę się, że PKP Intercity nieustannie angażuje się w działania społeczne i edukacyjne. Kampania o zasadach pierwszej pomocy przeprowadzona w pociągach na pewno dotrze do szerokiego grona Polaków. Wierzę że uda się uratować dzięki niej niejedno życie. Tak swoją społeczną misję powinny rozumieć i realizować wszystkie Spółki Skarbu Państwa – mówi Maciej Małecki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

Bezpieczeństwo podróży koleją jest jednym z głównym obszarów działania PKP Intercity. Dlatego poza codziennymi praktykami, które zapewniają bezpieczne przejazdy, angażujemy się również w działania edukacyjne. Wierzymy, że okres wakacyjny, kiedy pociągami podróżuje ogromna liczba pasażerów, to doskonały czas, by dotrzeć z tą bezcenną wiedzą do jak największego grona osób – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Specjalistyczny sprzęt na pokładach pociągów

W trosce o zapewnienie wysokiego bezpieczeństwa podróży, już 40 pociągów PKP Intercity wyposażonych jest w defibrylatory AED – od 2015 roku 20 składów Pendolino, a od kilku miesięcy także 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT. Sprzęt zapewnia każdej osobie, nawet nie posiadającej żadnego doświadczenia w ratownictwie medycznym, wsparcie w udzielaniu pomocy poszkodowanym z podejrzeniem nagłego zatrzymania krążenia.

W przypadku jego wystąpienia użycie defibrylatora zwiększa szansę na przeżycie z 3 do aż 75%. Niemal wszyscy pracownicy (98%) drużyn konduktorskich PKP Intercity są przeszkoleni z udzielania pierwszej pomocy, w tym z zasad prawidłowego użycia defibrylatora AED. Takie szkolenia przechodzą wszyscy nowi pracownicy.

– Cieszy nas tak wielkie zaangażowanie PKP Intercity w kwestię zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom. Mamy świadomość, jak wielu z nich codziennie wybiera kolej. Ważne, by wiedzieli, jak prawidłowo nieść pomoc innym osobom lub mogli z niej samemu skorzystać – czy to ze strony współpasażera czy przeszkolonej załogi – podkreśla Szymon Kozłowski z Polskiej Grupy Ratownictwa Medycznego.

Pasażerowie czują się bezpiecznie w pociągach

Przewoźnik podkreśla, że te działania mają wpływ na to, że pasażerowie wysoko oceniają poczucie bezpieczeństwa w pociągach. W cyklicznym badaniu satysfakcji przeprowadzonym wśród pasażerów PKP Intercity na jesieni 2020 roku wskaźnik satysfakcji w tej kategorii wyniósł 83 p.p (obliczany jako różnica między procentem pasażerów wskazujących najwyższe oceny a tymi wskazujące najniższe). Od 2013 roku satysfakcja z bezpieczeństwa w pociągu wzrosła aż o 45 p.p.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45698)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (45698)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5