NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity: Taniej do Łańcuta, drożej do Opoczna

| Kasper Fiszer 21.09.2020 44

PKP Intercity: Taniej do Łańcuta, drożej do Opoczna
Pociąg PKP Intercityfot. Kasper Fiszer
Na przełomie sierpnia i września skokowo wzrosła cena biletu na pociąg IC z Opoczna do Warszawy. Jednocześnie promocyjne opłaty wprowadzono na kilku odcinkach we wschodniej części kraju. PKP Intercity skorygowało zasady dotyczące „biletu taniomiastowego”.
Po wrześniowej zmianie rozkładu jazdy pociągów otrzymywaliśmy od naszych czytelników sygnały o podwyżce cen biletów PKP Intercity. Rzeczywiście narodowy przewoźnik wprowadził pewne korekty w swoim cenniku, są one jednak niewielkie i dotyczą pojedynczych relacji. Pojawiły się także zmiany na korzyść pasażera. Na kilku odcinkach w różnych częściach kraju zaczęła bowiem obowiązywać oferta Bilet taniomiastowy.

Promocyjne ceny na Podlasiu i Podkarpaciu

W jej ramach podróżni mogą kupować bilety na bezpośrednie połączenia realizowane w ściśle określonych relacjach w cenach niższych, niż wynikałoby to ze standardowej taryfy opartej na pokonywanej odległości. Pod koniec sierpnia tego roku na liście odcinków objętych promocją pojawiły się te rozpoczynające się na każdym z przystanków położonych pomiędzy Białymstokiem a Szepietowem (np. za bilet z Szymborów do Warszawy zapłacimy 29,90 zł, a do Wołomina – 24 zł). Na przystankach tych zatrzymuje się bowiem obecnie IC „Karkonosze” (honorowane są w nim przy tym bilety na przejazd pociągiem Regio).

Z oferty mogą korzystać teraz także pasażerowie wsiadający do składów dalekobieżnych w Rzeszowie Zachodnim. – Pociągi naszej spółki zatrzymują się tam od 30 sierpnia – poinformował nas Zespół Prasowy PKP Intercity. Zasady stosowania promocji są analogiczne do tych obowiązujących w przypadku podróży z i do Rzeszowa Głównego. – Z biletu taniomiastowego mogą skorzystać także podróżujący na odcinku Łańcut – Stalowa Wola przez Rudnik nad Sanem – dodają służby prasowe przewoźnika.

Drożej po CMK z Opoczna

Wspomnianą na początku podwyżkę odczują natomiast pasażerowie z południowej części województwa łódzkiego, którzy korzystają z możliwości szybkiego dojazdu do stolicy z przystanku Opoczno-Południe na Centralnej Magistrali Kolejowej. – Wartość biletu uległa zmianie dla zachowania symetryczności cen z relacjami [z Warszawy] do Koluszek czy Tomaszowa Mazowieckiego – usłyszeliśmy w PKP Intercity. Opłata za przejazd została przy tym podniesiona w sposób bardzo istotny.

Dotychczas bilet normalny kosztował bowiem 22,90 zł. Dziś za podróż w relacji Opoczno-Południe – Warszawa trzeba już natomiast zapłacić 29,90 zł. Oznacza to podwyżkę o aż 35 proc.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5