PKP Intercity rozpisało kompleksowy przetarg na zastępczą komunikację autobusową. To standardowa procedura powtarzana co jakiś czas, dzięki której nie trzeba szukać wykonawców usługi także w sytuacjach nagłych.
Celem przetargu jest zawarcie umów ramowych na świadczenie usługi zastępczej komunikacji autobusowej na obszarze całej Polski. W ramach zawartych umów ramowych, wykonawcy w zależności od potrzeb Zamawiającego w oparciu o umowy wykonawcze, świadczyć będą zastępczą komunikację autobusową (planową i awaryjną) na obszarze całej Polski na trasach o długości do 250 kilometrów w pakiecie „krótkim” i na trasach powyżej 250 km w pakiecie „długim”.
Szacowana przez PKP Intercity liczba wozokilometrów w okresie obowiązywania dwuletnich umów ramowych to 120004 km dla tras krótkich oraz 5608500 km dla tras długich. Faktyczna liczba zleconych wozokilometrów zależeć będzie jednak od rzeczywistych potrzeb zamawiającego.
PKP Intercity w wyniku postępowania zawrze umowy ramowe z maksymalnie 15 wykonawcami przewozów, których oferty uzyskają najwyższą liczbę punktów. Szacowana maksymalna wartość netto wszystkich umów to aż 41 mln zł.
Trzeba posiadać łącznie 17 autobusówKażdy z przewoźników chętnych do wykonania usługi musi dysponować minimum 10 „podstawowymi” autobusami turystycznymi o długości 12 metrów i pojemności 48 pasażerów, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2006 roku. Muszą one posiadać sprawną klimatyzację i ogrzewanie a także toaletę dostępną dla pasażerów. Ciekawym kryterium jest „jednolita kolorystyka karoserii”. Dodatkowo przewoźnik musi posiadać 2 autobusy niskopodłogowe i 5 autobusów rezerwowych turystycznych, odpowiadającym parametrom autobusom „podstawowym”, lecz dopuszcza się tu autobusy starsze – wyprodukowane po 2002 roku.
Termin składania ofert w tym przetargu upłynie 26 marca 2018 r.
Zastępcze autobusy na 7 trasTymczasem PKP Intercity wybrało najkorzystniejsze oferty w przetargu na
obsługę autobusami aż 7 tras, które głównie w związku z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez PKP PLK, będą musiały zostać zastąpione ZKA.
Autobusy na trasę Biała Podlaska – Terespol udostępni Garden Service Jacek Przybysz, na trasę Kraków Główny – Bochnia – FHU Mariusz Franków, na trasę Tarnów – Krynica-Zdrój oraz Krynica-Zdrój – Stróże – FHU Mariusz Franków, na trasę Gorzów Wielkopolski – Strzelce Krajeńskie – PKS w Bydgoszczy, dla trasy Bielsko-Biała – Zwardoń – FHU Mariusz Franków, na trasę Tczew – Chojnice – Arriva Bus Transport Polska, na trasę Chełm – Dorohusk – FHU Mariusz Franków.