Największy krajowy operator połączeń dalekobieżnych sprzedaje wagon restauracyjny typu 113A. Można go kupić za niewiele ponad 18 tysięcy złotych.
Po problemach z dołączaniem do pociągów EIC wagonów restauracyjnych nie ma
już prawie śladu. Większość z nich przeszło naprawy poziomu P4, część została zmodernizowana. Nic nie wskazuje na to, by PKP Intercity powiększało flotę swoich pojazdów gastronomicznych. Stąd zapewne pomysł na sprzedaż specjalistycznego wagonu.
Wagon, wyprodukowany w 1974 r., jeszcze kilka lat temu kursował w rozkładowych pociągach PKP Intercity. Obecnie stacjonuje w Gdyni. Zostanie oddany pod licytację, cena początkowa to 18 200 zł. Z przedstawieniem oferty należy zdążyć do 22 listopada.
Liczba przewoźników w Polsce, którzy chętni byliby do świadczenia usługi gastronomicznej, jeśli weźmiemy pod uwagę konieczność przygotowania wagonu do ruchu, jest niewielka. Poza PKP Intercity tylko Przewozy Regionalne posiadają wagon, dzięki któremu mogą świadczyć usługę sprzedaży posiłków na trasie z Poznania do Wrocławia i dalej w kierunku Szklarskiej Poręby lub Międzylesia. Jeden wagon restauracyjny był ponadto dołączany do pociągów specjalnych przez jednego z operatorów świadczących przejazdy okolicznościowe.