NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity: Sprawnych 16 z 20 Pendolino. To wystarcza

| Witold Urbanowicz 06.10.2017 213

PKP Intercity: Sprawnych 16 z 20 Pendolino. To wystarcza
ED 250Fot. PKP Intercity
Po zeszłotygodniowym wypadku Pendolino, do którego doszło na przejeździe kolejowo-drogowym w Nowym Dworze Mazowieckim, PKP Intercity ma 16 sprawnych składów Pendolino. Na razie nie wiadomo, kiedy uszkodzony pojazd wróci do ruchu. Jak zapewnia spółka, taka liczba składów wystarcza do realizacji rozkładu jazdy. Mimo to jednak pasażerowie muszą liczyć się z możliwością przejazdu składem zastępczym.
Pod koniec września na przejeździe kolejowo-drogowym w Nowym Dworze Mazowieckim doszło do zderzenia składu Pendolino z autobusem lotniskowym Arrivy, jeżdżącym na zlecenie Kolei Mazowieckich. Do wypadku doprowadził kierowca autobusu, który zignorował sygnalizację przejazdową.

Pociąg, który uczestniczył w wypadku, pozostaje wyłączony z ruchu. – Pojazd ED250, który brał udział w zdarzeniu na przejeździe pod Modlinem, znajduje się obecnie na warszawskim Grochowie, gdzie dokonano wstępnych oględzin składu. W tej chwili jeszcze trwa ocena szkód i rozmiaru koniecznych napraw – informuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

To już drugi skład „unieruchomiony” przez wypadek. – Obecnie PKP Intercity posiada dostępnych 16 składów Pendolino. Z 20 pociągów dwa znajdują się w naprawach powypadkowych, jeden przechodzi dłuższy przegląd poziomu P4, zaś kolejny – poziomu P1 – informuje Serbeńska. Do poprzedniego wypadku doszło w kwietniu na jednotorowym odcinku między Opolem a Częstochową.

"Nie ma zagrożenia dla realizacji połączeń". Czy rzeczywiście?

PKP Intercity zapewnia, że nie ma zagrożenia dla realizacji zaplanowanych połączeń z wykorzystaniem składów Pendolino. – Zrealizowanie projektowych tras Pendolino, zgodnie z obecnym rozkładem jazdy, wymaga zapewnienia 16 pojazdów – mówi Agnieszka Serbeńska. – Od poniedziałku do piątku uruchamianych jest 38 pociągów obsługiwanych przez Pendolino, a w weekendy – 36. W zależności od obiegu Pendolino obsługuje więcej niż jeden kurs – wyjaśnia rzeczniczka.

Jak więc wynika z zapewnień PKP Intercity, liczba sprawnych składów jest wystarczająca, ale na styk. Pociągi EIP do lub z Jeleniej Góry 1, 2, 3, 6 i 7 października są zastępowane składami wagonowymi. Natomiast 5 października nie pojechało Pendolino do Wrocławia. – W przypadku powstania usterek, eliminujących z ruchu jeden z dostępnych pojazdów, na czas ich usunięcia wykorzystywany jest skład zastępczy. Przyczyną więc tego, że relację do Jeleniej Góry obsługuje skład zastępczy, jest właśnie potrzeba likwidacji usterki w jednym z pojazdów Pendolino – informuje Serbeńska.

Można liczyć na zwrot części kosztów

Pasażerowie składu zastępczego mogą ubiegać się o zwrot kosztów. – W zestawieniu takich składów znajduje się jeden wagon klasy pierwszej, wagon gastronomiczny, wagony klasy drugiej oraz wagon przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Pasażerowie mogą liczyć na zwrot różnicy w cenie biletów normalnych między składem Express InterCity Premium a Express InterCity. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu – mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik przewoźnika. Jak zaznacza, odwołania są rozpatrywane indywidualnie.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5