Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity pyta rynek o szanse na naprawy i przeglądy 450 wagonów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity pyta rynek o szanse na naprawy i przeglądy 450 wagonów
fot. M. Szymajdazdjęcie ilustracyjne
PKP Intercity opublikowało zapytanie ofertowe dotyczące bardzo dużych prac naprawczych i przeglądowych łącznie 450 wagonów. Warto jednak podkreślić, że to jeszcze nie przetarg.

Zakresem zapytania ofertowego, które spółka skierowała do istniejących na rynku wykonawców, objęte jest 450 wagonów różnych typów. Są tu wagony 111A bez klimatyzacji (110 sztuk), 174A po modernizacji w FPS (160 wagonów) oraz wagony XB (160 sztuk). Te ostatnie to zbudowane na początku lat 90. i później modernizowane w FPS klimatyzowane wagony standardu z sześciomiejscowymi przedziałami.

– PKP Intercity weryfikuje możliwość wykonania napraw na czwartym poziomie utrzymania oraz przeglądów na trzecim poziomie (…). Przedmiotem RFI (zapytania ofertowego – dop. red.) jest pozyskanie wiedzy o szacunkowych kosztach i czasie realizacji projektu – napisało PKP Intercity.

Spółka chce pozyskać wiedzę o szacunkowych kosztach realizacji zadania na zewnątrz. Wie jednak, że część prac na wspomnianych wagonach, w miarę posiadania zasobów, może wykonać w swoich zakładach Remtrak w Idzikowicach lub w Opolu. Dzięki zapytaniu ofertowemu może otrzymać informację o tym, które zadania lepiej zlecić na zewnątrz, a które lepiej wykonać samemu. Informacje z rynku PKP Intercity zbiera do 26 stycznia. Później, ewentualnie, przyjdzie czas na przetargi.

Jak widzimy w przetargu, PKP Intercity nadal chce utrzymywać najstarsze wagony 111A. Ma to sens, ponieważ rosnące przewozy nakazują takie wagony utrzymywać, jeśli są sprawne i mogą wozić pasażerów. Po wymianie okien na szczelniejsze, po montażu nowoczesnych toalet, naprawie pneumatyki i instalacji elektrycznych, które te wagony przeszły w ciągu ostatnich 10 lat, spokojnie mogą pracować w niektórych pociągach TLK, lub stanowić rezerwę na szczyty przewozowe.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5