Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity potwierdza: 40% wagonów w spółce jest odstawiona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity potwierdza: 40% wagonów w spółce jest odstawiona
fot. M. SzymajdaZakład Remtrak w Idzikowicach i wagony PKP Intercity
PKP Intercity potwierdziło informację podawaną wcześniej przez wiceministra Piotra Malepszaka. – Z niektórymi wagonami, od lat odstawionymi, niestety niewiele już możemy zrobić. Pozostałe będą pracować wożąc pasażerów – powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

– Szacujemy, że w lipcu i sierpniu będziemy wozić po 8 milionów pasażerów. Już teraz, w maju, mieliśmy takie potoki podróżnych, jakie PKP Intercity miało rok temu w miesiącu letnim. Nowy zarząd spółki zastał ją ze sporymi brakami taborowymi. To prawda, że 40% taboru w spółce nie nadaje się do jazdy. Niestety część nie nadaje się do remontów, będzie trzeba go złomować. Nawet tego nie robiono w ostatnich latach i dotyczy to nie tylko wagonów, ale także lokomotyw – dodał Malinowski. Wspomniałem też o przykładzie wagonów Combo, dla których… nie wykonano planowanych przeglądów opisanych w dokumentacji systemu utrzymania. I trzeba część z nich odstawić.

– Niestety wydajność Remtraku w kwestii przeglądów i napraw wagonów jest zbyt mała. Nadal będziemy rozszerzać kompetencje tego zakładu i będziemy go rozwijać, ale wiemy już, że nie obejdzie się bez kierowania taboru na naprawy poza spółkę. To samo dzieje się z lokomotywami. Na szczęście znaleźliśmy chętnego do takich prac, także do napraw elektrowozów EP09 – mówił szef Intercity. Dodał, że część odstawionych wagonów, po dokonaniu kompleksowej ich inwentaryzacji i sprawdzeniu, czy nadają się do napraw, będzie kierowanych do modernizacji.

– Tak chcemy zrobić również z wagonami sypialnymi. Czy również z kuszetkami? Nie wiem, musimy sprawdzić ile z tych pojazdów nadaje się do przywrócenia do ruchu. Chcielibyśmy przywrócić ich 30 i wzmocnić markę pociągów nocnych – dodał.

Przyznał, że strategia wymiany taboru w spółce, opracowana za poprzedniego zarządu, owszem istniała, ale „nie była realizowana”.

– Inwestycje w niej zaplanowane były opóźnione często nawet o kilka lat. Bardzo szkoda, że nie miały miejsca, bo ceny taboru się radykalnie zmieniły – powiedział.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5