Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Piętrowe ezety mogą być alternatywą dla drogich push-pulli

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Piętrowe ezety mogą być alternatywą dla drogich push-pulli
Fot. Stadlerzdjęcie ilustracyjne
Tomasz Gontarz przyznaje, że zainteresowanie spółki piętrowymi zespołami trakcyjnymi, jakie przejawia w ostatnim czasie, może być wyrazem poszukiwania alternatywy dla bardzo drogich ofert, jakie PKP Intercity otrzymało w dwóch przetargach na piętrowe zestawy push-pull.

Zamówienie na push-pulle odbudowało się w trybie zapytania ofertowego. Już dwukrotnie PKP Intercity otrzymało oferty na takie pojazdy, w ostatnim 38 zestawów zostało wycenionych na rekordową sumę 6,9 mld złotych netto. To znacznie powyżej kosztorysu PKP Intercity, które potrzebuje pojemnych pojazdów o prędkości 200 km/h.

Oferta w drugim konkursie ofert znów była ponownie tylko jedna, a do tego, pomimo licznych zmian w przetargu korzystnych dla zamawiających (m.in. wprowadzenia efektywnego systemu zaliczkowania, zwiększenia kwoty zamówienia, wydłużenie czasu trwania umowy do 2028 roku) – jeszcze droższa.

– Można powiedzieć – do trzech razy sztuka i jeszcze raz zorganizować przetarg licząc na tańsze i lepsze oferty. Ale już teraz szukamy alternatyw. To nie jest tajemnica, bo oficjalne zapytanie w tym zakresie już się pojawiło. Zaczęliśmy pytać podmioty krajowe i zagraniczne o piętrowe ezety, warunki techniczne i możliwości rynku w tym zakresie. Zależy nam na szybkim przewożeniu dużej liczby pasażerów na duże odległości i wydaje nam się, że ezety mogą być dobrą alternatywą dla push-pulli w tej sytuacji – powiedział Gontarz.

– Nie chce się wypowiadać na razie o tym, jak się ta sprawa zakończy. Jest faktem, że rozpoznajemy rynek dwupokładowych ezetów. Wkrótce będziemy decydować co będziemy z tą ofetą na push-pulle, która już leży na stole i nadal jest dla nas aktualna. Czy ją przyjmiemy, czy jednak może nie rozstrzygniemy przetargu? Wciąż wszystkie opcje są możliwe – dodał.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5