NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]

| Michał Szymajda 26.07.2022 3,6k

PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
fot. MS, Rynek Kolejowy
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
PKP Intercity otworzyło oficjalnie nową myjnię w Warszawie [zdjęcia]
Na warszawskiej Olszynce Grochowskiej, gdzie działa największa baza utrzymaniowa PKP Intercity w Polsce, powstała nowa myjnia do mycia całych składów.
– To najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce. Dzięki niemu będziemy mogli wyprawiać w drogę pociągi nie tylko sprawne, ale także czyste. Na pewno docenią to nasi pasażerowie – mówił podczas otwarcia obiektu Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Do hali można wprowadzić 8 wagonowy skład, który w ciągu niecałej godziny zostanie kompleksowo umyty. Mycie jest wieloprocesowe – najpierw skład pokrywany jest pianą, później piana jest zmywana, na koniec wagony pokrywa się środkiem nabłyszczającym. Skład pozostaje w hali bez ruchu, całą prace wykonują ruchome myjki i szczotki, które przemieszczają się wzdłuż torów. Co ważne – mycie dotyczy także dachu. Do tej pory góra wagonów, pokryta charakterystycznym rdzawym nalotem z sieci trakcyjnej, nie była myta. Brakowało do tego możliwości.

– Do tej pory wagony myte były ręcznie, teraz możemy to robić w zautomatyzowany sposób, trzy razy krócej, do tego w pełni ekologicznie. Żadne z detergentów nie trafiają do ziemi, wykorzystujemy wielokrotnie raz użytą już wodę – powiedział Marek Chraniuk. Inwestycję wykonała firma Agat z Koluszek, która jest znana także za granicą. Z myjni zaprojektowanej i zbudowanej przez Agat korzystają m.in. pociągi berlińskiego S-Bahnu.

Nowoczesna myjnia na Olszynce działa od miesiąca. Pełną wydajność pokaże od września, gdy będzie można tak ustalić harmonogram przygotowań pociągów do jazdy, aby w pełni wykorzystać jej możliwości (proces mycia trzeba uwzględnić w planowanych obiegach pociągu i dostosować go przyjazdów i odjazdów poszczególnych składów). Do hali pociągi składy wprowadzane są przez spalinową lokomotywę manewrową.
Takie myjnie powstaną jeszcze w kilku innych miejscach Polski. Między innymi we Wrocławiu, Szczecinie czy Przemyślu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5