Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity obiecuje: Teraz już internet będzie niezawodny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity obiecuje: Teraz już internet będzie niezawodny
fot. PKP IC
PKPO Intercity zapowiada bardziej niezawodny internet w swoich pociągach. Ma za to odpowiadać system WiFiX, opracowany przez spółkę. 

O wdrożeniu nowego systemu PKP Intercity poinformowało na początku tego miesiąca "Rynek Kolejowy". Teraz przewoźnik podał więcej szczegółów rozwiązania, które według zapowiedzi ma być przełomowe dla pasażerów. System WiFiX umożliwia bowiem monitorowanie funkcjonowania urządzeń odpowiedzialnych za dostarczanie Internetu, jak również wgląd w czasie rzeczywistym w parametry dotyczące sieci Wi-Fi bez względu na to, gdzie dany wagon czy zespół trakcyjny się znajdują. Umożliwia również dokładne określenie lokalizacji poszczególnych wagonów czy EZT i monitorowanie działania Internetu w każdym z nich.

Koniec częstych problemów z dostępem do internetu?

Jak podaje PKP IC, nowy system posiada funkcje, dzięki którym m.in.: automatycznie prezentuje przypisanie wagonów do danej relacji i składu, pokazuje przebytą trasę pociągu oraz informuje, na którym jej odcinku nastąpiły problemy dotyczące np. zasięgu sieci, ponadto generuje wykresy i zestawienia wspierające szczegółową analizę danych związanych z funkcjonowaniem sieci W-Fi. 

Jak tłumaczy PKP Intercity, stały nadzór nad infrastrukturą odpowiadającą za dostęp do Internetu, a także rozprowadzanie sieci Wi-Fi w wagonach i EZT były w ostatnich latach dużym wyzwaniem (z którym przewoźnik raczej sobie nie radził). Teraz tłumaczy, że mnogość zastosowanych rozwiązań wymagała znalezienia sposobu zarówno na kontrolę urządzeń odpowiedzialnych za Internet, jak i dostępność czy funkcjonowanie usługi. PKP Intercity planuje dalszy rozwój systemu. WiFiX cały czas jest udoskonalany, stopniowo zwiększa się jego funkcjonalność. Obecnie urządzenia objęte monitoringiem zapewniające pasażerom dostęp do Internetu pracują w ponad 720 pojazdach w tym m.in. w 20 ED250 Pendlino oraz 32 ED160 Flirt. Wciąż nie wiadomo zatem co z pociągami Dart.

Do 2030 roku wifi we wszystkich pociągach


Na dostępność Wi-Fi w pociągach ma wpływ wiele czynników, m.in. aktualne położenie składu względem zasięgu nadajników poszczególnych operatorów komórkowych, stan techniczny urządzeń odpowiedzialnych za dostarczanie Internetu do konkretnego składu lub wagonu, usterki po stronie dostawcy sygnału komórkowego GSM/LTE/5G czy warunki atmosferyczne. Żeby zapewnić pasażerom możliwie najlepszy dostęp do Internetu oraz jakość połączeń głosowych na pokładach, Spółka PKP Intercity, jako pierwszy przewoźnik w Polsce, uruchomiła 550 mobilnych wzmacniaczy sieci operatorów telefonii komórkowej, w tym w 526 wagonach oraz po 2 w 12 EZT Flirt. Dodatkowo zakupiła i zainstalowała w pojazdach ED160 Flirt nowoczesne routery GSM/WIFI pracujące w trybie agregacji łącz kilku sieci komórkowych, co zapewni pasażerom stabilne połączenie z Internetem. System jest stale monitorowany przy pomocy autorskiego systemu, który pozwala niemal natychmiast podejmować działania w przypadku wystąpienia awarii lub monitorować utrzymanie Internetu świadczone przez podmioty zewnętrzne. 

Jak informuje spółka, cele postawione przez najbliższe lata to dalszy rozwój kompleksowego systemu centralnego do diagnostyki i monitorowania pokładowych systemów IT, w tym rozszerzenie go o monitoring systemów SIP, uruchomienie systemów Wi-Fi pasażerskiego na całym taborze do 2030 roku. Ponadto uruchomienie systemów wzmacniania sygnału GSM we wszystkich składach zespolonych EZT oraz uruchomienie zespołów terenowych w zakładach spółki w celu zapewnienia szybkiego i skutecznego utrzymania systemów pokładowych (SIP, SRS, WiFi). Wszystko po to, by zagwarantować najwyższą jakość świadczonych usług. 

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5