PKP Intercity rozstrzygnęło aukcję na sprzedaż 8 lokomotyw elektrycznych serii EU07/EP07 nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej z uwagi na wysoki stopień zużycia. Wśród nabywców wysłużonych elektrowozów znalazły się firmy: Tabor Szynowy Opole, ZNTK Oleśnica, P.H.U. Lokomotv oraz Zakłady Produkcyjno Naprawcze M. Dybowski z Dębicy.
Przypominamy, że do kupienia były lokomotywy: EU07-047 z roku 1968 (cena wywoławcza - 126 tys. zł), EU07-078 z roku 1969 (108 tys. zł), EU07-113 z roku 1970 (90 tys. zł), EU07-133 z roku 1970 (198 tys. zł), EU07-157 z roku 1971 (90 tys. zł), EU07-186 z roku 1972 (126 tys. zł), EP07-185 z roku 1972 (144 tys. zł), EP07-187 z roku 1972 (216 tys. zł). Wszystkie lokomotywy znajdują się na terenie Zakładu Południowego PKP Intercity w Krakowie.
Aż 4 lokomotywy kupiła firma Tabor Szynowy Opole należąca do Andrzeja Świerczka. W jej posiadaniu znalazły się elektrowozy: EU07-078, EP07-185, EU07-186, EP07-187. Wszystkie zostały zakupione za cenę 650 tys. zł.
Pozostali nabywcy kupili po jednej maszynie. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy kupiły lokomotywę EU07-047 za cenę 510 tys. zł. Zakłady Produkcyjno Naprawcze Taboru Maszyn i Urządzeń Taborowych M. Dybowski z Dębicy nabyło lokomotywę EU07-113 za cenę 670 tys. zł. Firma P.H.U. Lokomotiv Bronisław Plata z Podegrodzia wydała 625 tys. zł za lokomotywę EU-157.
Zawarcie umów sprzedaży lokomotyw będzie możliwe po uzyskaniu zgody ministra infrastruktury.