NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Znów opóźnienie we wprowadzaniu 200 km/h z Warszawy do Gdańska

| Michał Szymajda 01.06.2018 263

Znów opóźnienie we wprowadzaniu 200 km/h z Warszawy do Gdańska
Fot. KOLEJ77, SM42.pl
W grudniu 2018 roku z Warszawy do Gdańska nie pojedziemy z prędkością 200 km/h. Mimo obietnic, nie uda się podnieść prędkości na części północnego odcinka magistrali E65.
W marcu 2017 pytaliśmy prezesa PKP PLK o zaawansowanie projektu związanego z podniesieniem prędkości do 200 km/h na północnym odcinku magistrali E65. Wówczas PKP PLK informowała także o planie podniesienia prędkości do 200 km/h na innych liniach kolejowych w Polsce.

Wówczas pisaliśmy, że zawarty w umowie między PKP PLK a wykonawcą termin uruchomienia i certyfikacji systemu to czerwiec 2018 roku. Należało więc zakładać, że prędkość zostanie podniesiona w grudniu 2018 roku, przy okazji zmiany rozkładu jazdy. Przypomnijmy, że pierwotny plan zakładał rozkładowe przejazdy pociągów Pendolino z prędkością 200 km/h już w grudniu 2017 roku. Takie zapowiedzi padały w 2015 roku.

Niestety, teraz wiemy, że między Warszawą a Gdynią w grudniu 2018 roku maksymalną obowiązującą prędkością wciąż będzie 160 km/h, bo przedłużą się odbiory urządzeń ETCS/ERTMS..

– W związku z prowadzonymi pracami nad wdrożeniem ETCS poziomu II na linii kolejowej z Warszawy do Gdyni do kontraktu został podpisany 22 grudnia 2017 roku aneks do umowy. Konieczne okazało się przeprowadzenie dodatkowych testów współpracy systemu z ruchem pociągów. Do końca 2018 roku PKP Polskie Linie Kolejowe odbiorą certyfikowane urządzenia, które następnie przejdą odbiory przez Urząd Transportu Kolejowego – powiedział Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK, nie ryzykując podawania terminu, kiedy Pendolino popędzi z prędkością 200 km/h na północnej E65.

Rozpędzenie się do takiej prędkości docelowo będzie możliwe na około 45% trasy Warszawa – Gdynia. Przejazd najszybszych pociągów na trasie z Warszawy Centralnej do Gdańska Głównego potrwa z uwzględnieniem planowanego przyspieszenia ok. 2 godziny i 15 minut 2 godziny i 29 minut. Obecnie najszybszy pociąg EIP odcinek między tymi miastami przejeżdża w 2 godziny i 46 minut.

Niestety wprowadzenie ERTMS/ETCS poziomu drugiego na odcinku Warszawa – Trójmiasto nie wpłynie na poprawienie czasu przejazdu innych niż Pendolino pociągów. PKP Intercity wciąż nie posada innego taboru trakcyjnego, który z wagonami mógłby rozpędzić się do 200 km/h.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS