Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Intercity nie ma jeszcze nowej umowy na energię dla pociągów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
21-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Intercity nie ma jeszcze nowej umowy na energię dla pociągów
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity wciąż prowadzi postępowanie przetargowe na energię elektryczną do prowadzenia swoich pociągów. Tanio nie będzie.

Każdy operator kolejowy w Polsce ma w tej chwili olbrzymi problem z zakupem energii. Ceny są nawet kilkukrotnie wyższe niż w ubiegłym roku, na co wpływ ma oczywiście wojna w Ukrainie i kryzys energetyczny. Podczas Kongresu Kolejowego o ceny energii dla PKP Intercity zapytaliśmy PKP Intercity. Spółka nie ma jeszcze umowy na kolejne miesiące.

– Na tą chwilę trwa jeszcze postępowanie przetargowe na zakup energii. Niestety oferta PKP Energetyki jest radykalnie wyższa od tej, którą otrzymywaliśmy w latach ubiegłych. Nie tylko jeśli chodzi o ceny energii z giełdy towarowej, ale też i o marżę, która jest wyższa. Także o opłatę dystrybucyjną – powiedział członek zarządu spółki Tomasz Gontarz. PKP Intercity chce kupić prąd na dwa lata, z możliwością rozszerzenia umowy o jeden rok.

– Nie da się ukryć, że ceny energii bardzo zdrożały i w związku z tym stoimy przed pewnym dylematem. Po pierwsze, w jaki sposób zakończyć negocjacje możliwie korzystnie, a po drugie – czym zbilansować tak wielki wzrost. Postępowanie przetargowe wciąż trwa, wkrótce poznam jego efekty – dodał Gontarz. Taka sytuacja niemal na pewno będzie prowadziła do wzrostu cen biletów, tym bardziej, że wzrosną też koszty pracy.

Już we wrześniu prezes PKP Intercity, Marek Chraniuk, ostrzegał, że sytuacja jest trudna. – Ceny energii obecnie się zmieniają, czasami jest to poniżej 2000 złotych za megawatogodzinę, czasami jest powyżej. Bardzo liczymy też na to, że sytuacja się ustabilizuje, co pozwoli nam podpisać korzystną umowę – mówił Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity, w rozmowie z dziennikarzami. Wygląda jednak na to, że o żadnej stabilizacji nie będzie mowy.

W bardzo korzystnej sytuacji są obecnie Ci operatorzy, którzy umowy podpisali na wiosnę. Na przykład SKM Warszawa.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5