Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Intercity i NCBiR ruszają z Luxtorpedą 2.0. List intencyjny podpisany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
21-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Intercity i NCBiR ruszają z Luxtorpedą 2.0. List intencyjny podpisany
Fot. NCBR
Narodowy przewoźnik i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podpisały dziś list intencyjny o wspólnej realizacji projektów w ramach ogłoszonego ponad rok temu rządowego programu Luxtorpeda 2.0.

Przewoźnik podkreśla, że inwestycje będą prowadzone w ramach wartej 7 mld złotych strategii taborowej, którą zaktualizowano w ubiegłym roku. Luxtorpeda 2.0, będąca częścią tzw. Planu Morawieckiego, od miesięcy czeka na realizację.

Dzisiejsza konferencja dotyczyła wykorzystania tzw. Partnerstwa Innowacyjnego. Pierwsze informacje na ten temat opublikował w zeszłym roku „Rynek Kolejowy”. Jak potwierdzono dzisiaj, planowane jest opracowanie nowoczesnej lokomotywy elektrycznej, ezetów oraz składu push-pull (więcej szczegółów opisywaliśmy w tym miejscu). Cały ten tabor ma umożliwiać jazdę z prędkością 160-250 km/h. Po raz pierwszy padła dziś kwota na realizację innowacyjnych zakupów – 3,7 mld złotych.

List intencyjny podpisali prezes PKP Intercity Marek Chraniuk i Dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju prof. dr hab. inż. Maciej Chorowski.

- Nie mamy ambicji żeby ni stąd ni zowąd stworzyć tabor na 330 km/h. - Trzeba najpierw opracować tabor na 230 km/h, żeby polscy producenci mogli rozwinąć kompetencje i sprostać wymaganiom technicznym. Proces musi być stopniowy i temu służą te działania - mówił podczas dyskusji wprowadzającej do podpisania umowy wiceminister Andrzej Bittel.

Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński podkreślał, że w przeciwieństwie np. do Dartów, nowy tabor przejdzie okres eksploatacji nadzorowanej przez co najmniej rok, co pozwoli wyeliminować tzw. choroby wieku dziecięcego. Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk podkreślał z kolei, że wykorzystanie partnerstwa innowacyjnego to sposób na przygotowanie się przewoźnika do wejścia konkurencji na polskie tory, które ma nastąpić w 2020 roku w związku z wejściem w życie IV Pakietu Kolejowego.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5