NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity i NCBiR ruszają z Luxtorpedą 2.0. List intencyjny podpisany

| Jakub Madrjas 21.02.2018 7,9k

PKP Intercity i NCBiR ruszają z Luxtorpedą 2.0. List intencyjny podpisany
Fot. NCBR
Narodowy przewoźnik i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podpisały dziś list intencyjny o wspólnej realizacji projektów w ramach ogłoszonego ponad rok temu rządowego programu Luxtorpeda 2.0.
Przewoźnik podkreśla, że inwestycje będą prowadzone w ramach wartej 7 mld złotych strategii taborowej, którą zaktualizowano w ubiegłym roku. Luxtorpeda 2.0, będąca częścią tzw. Planu Morawieckiego, od miesięcy czeka na realizację.

Dzisiejsza konferencja dotyczyła wykorzystania tzw. Partnerstwa Innowacyjnego. Pierwsze informacje na ten temat opublikował w zeszłym roku „Rynek Kolejowy”. Jak potwierdzono dzisiaj, planowane jest opracowanie nowoczesnej lokomotywy elektrycznej, ezetów oraz składu push-pull (więcej szczegółów opisywaliśmy w tym miejscu). Cały ten tabor ma umożliwiać jazdę z prędkością 160-250 km/h. Po raz pierwszy padła dziś kwota na realizację innowacyjnych zakupów – 3,7 mld złotych.

List intencyjny podpisali prezes PKP Intercity Marek Chraniuk i Dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju prof. dr hab. inż. Maciej Chorowski.

- Nie mamy ambicji żeby ni stąd ni zowąd stworzyć tabor na 330 km/h. - Trzeba najpierw opracować tabor na 230 km/h, żeby polscy producenci mogli rozwinąć kompetencje i sprostać wymaganiom technicznym. Proces musi być stopniowy i temu służą te działania - mówił podczas dyskusji wprowadzającej do podpisania umowy wiceminister Andrzej Bittel.

Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński podkreślał, że w przeciwieństwie np. do Dartów, nowy tabor przejdzie okres eksploatacji nadzorowanej przez co najmniej rok, co pozwoli wyeliminować tzw. choroby wieku dziecięcego. Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk podkreślał z kolei, że wykorzystanie partnerstwa innowacyjnego to sposób na przygotowanie się przewoźnika do wejścia konkurencji na polskie tory, które ma nastąpić w 2020 roku w związku z wejściem w życie IV Pakietu Kolejowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5