NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity dokładnie tłumaczy, dlaczego naprawa uszkodzonych ezt trwa długo

| Michał Szymajda 10.09.2018 92

PKP Intercity dokładnie tłumaczy, dlaczego naprawa uszkodzonych ezt trwa długo
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP Intercity rozwinęły wątek pojazdów, które znajdują się w zasobach spółki, ale nie kursują z pasażerami od wielu miesięcy. Otrzymaliśmy w tej sprawie obszerną informację.
Spółka przesłała informacje dotyczące odstawionych pojazdów po tekście na portalu „Rynek Kolejowy” pt. „Ezety intercity miesiącami czekają na naprawę”. Dokładnie informuje, jak wygląda proces przywracania do sprawności elektrycznych zespołów trakcyjnych, o których napisaliśmy. Wyjaśnienia PKP Intercity publikujemy w całości poniżej.

„W odniesieniu do informacji o przedłużającym się procesie napraw EZT-ów, pragniemy zaznaczyć, że ich terminy w znacznej mierze wynikają z przyczyn nie leżących po stronie PKP Intercity, a przewoźnik nie ma na nie wpływu.

Wśród głównych czynników powodujących wydłużenie czasu naprawy wskazać należy między innymi procedurę weryfikacji uszkodzeń przez producentów pojazdów oraz opracowywanie wstępnej technologii naprawy, które potrafią trwać nawet kilka miesięcy. Są to zdarzenia wykraczające poza standardową dokumentację konstrukcyjną i technologiczną. Co więcej, oferty producenta w zakresie napraw często wymagają skorygowania. Przesunięcia czasowe powstają także w trakcie negocjowania treści umowy, zwłaszcza, gdy producent decyduje się korzystać z usług zagranicznych prawników. To wymaga każdorazowo tłumaczenia powstałej dokumentacji.

W przypadku przytaczanego w publikacji pojazdu ED250-003, który uległ kolizji w zderzeniu z autobusem we wrześniu 2017 roku, dopiero w kwietniu 2018 roku PKP Intercity otrzymało finalną ofertę na pełen zakres czynności naprawczych, to jest osiem miesięcy po wystąpieniu zdarzenia.

Oferta na naprawę pojazdu ED161-003, który został wycofany z eksploatacji w czerwcu 2017 roku, została natomiast przedstawiona przez producenta w październiku, jej zakres zaś wymagał zmian, co zgłoszono do producenta. Podobnie było w przypadku pojazdu ED161-020, który uległ uszkodzeniu w kwietniu 2017 roku. Analiza oferty producenta na weryfikację uszkodzeń i dokonanie zamówienia przez PKP Intercity odbyło się miesiąc później – w maju 2017 roku. Producent poinformował przewoźnika, że weryfikacja potrwa dłużej niż zakładał i zostanie zakończona w lutym 2018 roku. W wyniku przedłużającej się weryfikacji uszkodzeń przez producenta i przedstawienia oferty nieodpowiadającej zakresowi stwierdzonych uszkodzeń, PKP Intercity w lipcu tego roku przedstawiło swoje stanowisko. Do tej chwili oczekuje na odpowiedź.

Pojazd ED250-002, który uległ kolizji na przejeździe kolejowym w kwietniu 2017 roku, został przekazany do producenta kilka dni później, w celu dokonania weryfikacji uszkodzeń. Oferta na wstępne zabezpieczenie składu i weryfikację uszkodzeń została przekazana w maju 2017 roku, zaś już w czerwcu 2017 PKP Intercity złożyło zamówienie do producenta. Prace weryfikacyjne zostały wykonane. Obecnie finalizowane są uzgodnienia formalno-prawne treści umowy oraz oczekiwana jest finalna oferta producenta.

Pragniemy zaznaczyć, że w każdym przypadku przedstawiciele PKP Intercity podejmują wszelkie możliwe działania oraz szukają dostępnych rozwiązań, które mogą przyspieszyć procedurę naprawy. Na przykład w sytuacji otrzymania oferty na naprawę ED161-003, PKP Intercity podjęło decyzję o zleceniu naprawy w zakresie bezspornym oraz przekazaniu spornego zakresu naprawy do analizy Instytutowi Kolejnictwa.
PKP Intercity dokłada zatem wszelkich starań, aby jak najszybciej realizować naprawy uszkodzonych pojazdów, a zarazem zapewnić ich prawidłową realizację.”



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42308)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42308)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS