Jesteśmy coraz bliżej końca epopei związanej z próbą przywrócenia do ruchu czterdziestu względnie nowoczesnych wagonów Z, mogących kursować w komunikacji międzynarodowej.
Wielokrotnie już pisaliśmy o przetargach, których stawką miał być powrót 40 wagonów PKP Intercity serii Z. Te próby od czterech lat
nie mogą znaleźć szczęśliwego zakończenia. Wygląda jednak na to, że to się wreszcie zmieni. PKP Intercity wskazało na oferty najkorzystniejsze w przetargu (znaliśmy je już wcześniej i zwracaliśmy uwagę, że
mocno przekraczają założony przez spółkę budżet).
Według wskazań przewoźnika Pesa Mińsk Mazowiecki ma szanse wykonać remonty ośmiu wagonów Z1A (pierwszej klasy) za 62 mln złotych brutto, natomiast FPS H. Cegielski miałby zająć się największą częścią kontraktu na którą składa się naprawa i przegląd P5 26 wagonów Z1B klasy drugiej (za 185 mln zł.) oraz 6 sztuk Z1B PRM, przystosowanych do przewozu osób na wózkach inwalidzkich (za 45 mln zł). W tych stawkach jest też późniejszy przegląd P3.
W przetargu żaden kontrakt na razie nie został podpisany.