Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Bardzo drogie oferty na P5 wagonów Z1 PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
22-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Bardzo drogie oferty na P5 wagonów Z1 PKP Intercity
Fot. Adam Kilian
PKP Intercity otworzyło właśnie oferty w postępowaniu na naprawę główną 40 wagonów Z1. Realizacją zamówienia zainteresowane są trzy podmioty, lecz ich oferty znacznie przekraczają kosztorys przewoźnika.

Przedmiotem omawianego postępowania jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/ Z1B PRM. Wagony te należą do serii budowanej w drugiej połowie lat 90. przez ABB (częściowo w kooperacji z FPS). Mimo 20-letniej historii uważane są za jedne z wygodniejszych i cichszych we flocie przewoźnika. Dlatego wykorzystywano je do zestawiania pociągów ekspresowych i międzynarodowych. Od przeszło trzech lat przewoźnik nie może jednak rozstrzygnąć przetargu na ich naprawę.

Wydaje się, że również teraz może być o to ciężko, ponieważ złożone oferty znacznie przekraczają budżet PKP Intercity, opiewający na niespełna 203 mln złotych brutto za naprawę wszystkich 40 jednostek. Zamówienie podzielono na trzy części, osobno dla każdego z typów wagonów.

Pierwsza część dotyczy naprawy ośmiu wagonów Z1A, na co spółka chce przeznaczyć około 40,147 mln złotych brutto, natomiast realizacją tego zadania zainteresowane są dwa podmioty, a więc Pesa Mińsk Mazowiecki oraz konsorcjum firm Comprerum i Transtrain. Firma z grupy Pesa chce zrealizować prace za niespełna 58 mln złotych brutto, natomiast oferta konsorcjum jest jeszcze wyższa i opiewa na około 62,582 mln złotych brutto.

Druga, a zaraz największa część przetargu to naprawa 26 wagonów Z1B. Tego zadania chcą się podjąć już trzy podmioty, a więc wspomniane już konsorcjum, Pesa z Mińska Mazowieckiego oraz FPS H.Cegielski. Także w tym przypadku najdroższa oferta pochodzi od konsorcjum Comprerum i Transtrain, które wyceniło prace na około 204 mln złotych brutto. Cegielski wycenił naprawę 26 wagonów na niecałe 185 mln złotych brutto, natomiast zakład Pesy na około 179 mln złotych brutto. Budżet PKP IC w tej części wynosi niecałe 130,479 mln złotych brutto.

Ostatnim zadaniem jest naprawa sześciu wagonów Z1B PRM, czego również chcą się podjąć wszyscy wspomniani już wcześniej wykonawcy. FPS zaoferował realizację naprawy za niewiele ponad 45 mln złotych brutto, Pesa na niespełna 46 mln zł brutto, a konsorcjum kwotę nieznacznie przekraczającą 47 mln złotych brutto. Kwota jaką przewoźnik chce przeznaczyć na realizację tej części przetargu to około 32,324 mln złotych.

Wyraźnie widać więc, że aby rozstrzygnąć postępowanie PKP Intercity będzie musiało znaleźć sporo dodatkowych środków.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij