Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

40 nowoczesnych wagonów PKP Intercity od czterech lat czeka na remont

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
40 nowoczesnych wagonów PKP Intercity od czterech lat czeka na remont
Fot. Tcy77 - wikipedia (CC BY-SA 3.0)Wagon Z2 w składzie pociągu PKP Intercity
Epopeja związana z remontem 40 wagonów wyprodukowanych w połowie lat 90-tych nie może się zakończyć. Pierwszy przetarg, którego efektem miało być przywrócenie względnie nowoczesnych pojazdów do ruchu rozpisano jeszcze… jesienią 2019 roku!

„Wagony typu Z1A (pierwszej klasy) i Z1B (klasy drugiej) należą do serii budowanej w drugiej połowie lat 90. przez ABB lub przez FPS w kooperacji z ABB. Pomimo przeszło 20 lat, które minęły od ich produkcji, nadal uważane są za bardzo wygodne i ciche. Stąd wykorzystywane są przez PKP Intercity do zestawiania pociągów ekspresowych i międzynarodowych, choć widać już po nich zużycie” – pisaliśmy na początku 2020 roku, gdy pierwszy przetarg na przebudowę i remont wagonów nie przyniósł rezultatu. Później były jeszcze trzy próby wyłonienia wykonawcy. Ostatecznie PKP Intercity, po zamianach w specyfikacji, chciało przeprowadzić remont pojazdów bez wielkiej ingerencji w ich wyposażenie.

Czwarta próba naprawy wagonów podejmowana jest na razie bez sukcesu. Mimo, że w marcu 2023 poznaliśmy oferty, do dzisiaj nie doczekaliśmy się wyłonienia wykonawcy (do postępowania zgłosiła Pesa z Mińska Mazowieckiego, FPS H.Cegielski i konsorcjum Comprerum i Transtrain). Kwoty, których oczekują wykonawcy, są daleko wyższe od kosztorysu PKP Intercity. Czy wygodne „zetki”, które stoją odstawione na bocznicach PKP Intercity uda się wreszcie wyremontować? Czy podniesienie budżet w tym przetargu jest możliwe i dlaczego wybór oferty trwa w tym przypadku tak długo?

– Obecnie spółka jest na końcowym etapie badania i oceny ofert. Planowane jest ogłoszenie wyników postępowania w pierwszej połowie października – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.

Jeśli wreszcie uda się wybrać wykonawcę prac do floty PKP Intercity, po wielu latach odstawienia, trafi wreszcie 8 wagonów Z1A, 26 wagonów Z1B i sześciu wagonów Z1B do przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Wagony te mogą kursować także za granicą.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

PKP Intercity: Chętnie wynajmiemy spalinowe lokomotywy

Tabor i technika

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Pasażer

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Michał Szymajda 11 stycznia 2024

Czy PKP Intercity kupi 300 nowych wagonów od Cegielskiego?

Tabor i technika

Zobacz również:

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

PKP Intercity: Chętnie wynajmiemy spalinowe lokomotywy

Tabor i technika

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Pasażer

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Michał Szymajda 11 stycznia 2024

Czy PKP Intercity kupi 300 nowych wagonów od Cegielskiego?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5