PKP Intercity zaprasza firmy do przedstawienia propozycji stworzenia programu lojalnościowego, który towarzyszyłby pasażerom przy zakupie krajowych biletów na pociągi przewoźnika. Nie jest to jeszcze przetarg.
– PKP Intercity w najbliższym czasie będzie chciało uruchomić program lojalnościowy dla swoich klientów, przebudujemy także system sprzedaży biletów – mówił na początku stycznia Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity. Teraz informacja przez niego podana ma potwierdzenie w postaci ogłoszenia na intercity.pl, gdzie spółka zachęca przedsiębiorców do przedstawienia swoich propozycji przed opublikowaniem właściwego przetargu na opracowanie programu lojalnościowego (nowy system sprzedaży biletów opracowywany jest przez PKP Informatyka,
która zakłada koniec prac nad nim w 2023 roku). Na razie nie znamy daty publikacji przetargu ani wdrożenia programu.
– Celem programu lojalnościowego, który chce uruchomić PKP Intercity, jest przywiązanie klientów do marki za pomocą przyznawania im punktów za zakup biletów. Program ma działać w sześciu kanałach sprzedaży PKP Intercity. Punkty będą mogły być wymieniane zarówno na inne bilety, jak i na upominki. Na ich liście są takie przedmioty jak drobna elektronika (smartwatche, powerbanki), koszulki, gry, książki dla dzieci, sprzęt sportowy i abonamenty do wykorzystania na platformach internetowych (np. Spotify, Ipla, Netflix). Możliwe ma być wsparcie organizacji charytatywnych ekwiwalentem finansowym.
PKP Intercity chce ponadto „zwiększyć przychody ze sprzedaży w długim terminie, stymulować popyt na bilety w dniach tygodnia i porach dnia o niższej frekwencji, stymulować popyt na trasach o niższej frekwencji, zwiększyć częstotliwość zakupów i średniej wartości koszyka zakupowego (…), zatrzymać odpływ klientów do innych przewoźników i innych środków transportu”, a także pozyskać pogłębioną informacji o pasażerach.
Do udziału w konsultacjach na temat przyszłego programu lojalnościowego PKP Intercity zaprasza uczestników posiadających doświadczenie we wdrożeniach takich programów. Termin składania informacji upłynie 9 lutego 2022. PKP Intercity wymaga od zaangażowanych firm określenia kwoty koniecznej do implementacji rozwiązań, określenia czasu ich wdrożenia i przedstawienia szczegółów technicznych.