NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity chce pozbyć się 80 niesprawnych wagonów

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 07.07.2015 282

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-07 15:02:06 Autor: nie płacić za to
---.116.23.66
W inforailu i w kurierze jest za friko to samo.
2015-07-07 15:04:35 Autor: fixall
---.181.88.158
A tutaj trzeba za coś płacić? Nie wiedziałem.
2015-07-07 15:32:01 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Rozumiem to , ale czemu chcą wycofywać wagony z roku 1985 i młodsze ? Czy wagony wyprodukowane po roku 1985 nie powinny zostać przeznaczone na modernizację ?
2015-07-07 15:33:49 Autor: rhcp
---.centertel.pl
A Czesi zacierają rączki
2015-07-07 16:05:37 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Podobno zakazano zmuszania w przetargach nabywcy do wykonania określonej czynności, np. kasacji, w przetargu na sprzedaż ET40 takiego wymogu nie było i choć ze względu na stan wątpliwe jest przywrócenie ich do ruchu to nie jest ono niemożliwe i nabywca ET40 może tak postąpić.
Moim zdaniem jak ktoś coś kupuje to po przejściu na własność tego kogoś nikt inny nie powinien rozkazywać co ma z tym zrobić, jego własność, jego sprawa co z zakupem zrobi.
Oczywiście sam fakt sprzedaży oburza. Nie nadają się do wożenia pasażerów więc trzeba coś zrobić żeby ponownie się nadawały, tym bardziej, że w wyniku modernizacji wprowadza się udogodnienia wcześniej w tych wagonach nie występujące.

Co do wypożyczeń z Czech, choć człowiek chce bronić swojego to niestety nie zmieni historii tego jak dotychczas traktowano wagony. Jest wiele pociągów gdzie nie można liczyć na coś lepszego od dwójek 8-miejscowych, wykluczając z porównania lepsze wagony to wśród wyboru między różnymi typami 8-miejscowców to z perspektywy pasażera czyste czeskie wagony wygrywają z syfiastymi polskimi wagonami. Gdyby PIC dbał o nie jak trzeba to zrozumiały byłby opór przeciwko czeskim bautzenom, lecz przy takiej, a nie innej rzeczywistości lepsze są czeskie wagony przy których również nie trzeba być strongmanem żeby móc otworzyć drzwi wejściowe.
2015-07-07 18:13:47 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
A ile wagonów PIC naprawi za kasę ze sprzedaży tego truchła?
2015-07-07 19:09:10 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
@ep40
Pewnie PIC się boi, że ktoś kupi te wagony po cenie złomu, wyremontuje i będzie startował w przetargach na wypożyczanie wagonów dla PICu oferując niższą cenę niż CD.
2015-07-07 19:11:02 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"A ile wagonów PIC naprawi za kasę ze sprzedaży tego truchła?"
NG - jeden. NR - może dziesięć.
2015-07-07 21:23:02 Autor: bun
---.torun.mm.pl
Skąd ten wymóg fizycznej kasacji wagonów. Co nie mogę sobie postawić w ogródku i się podniecać ich widokiem. Nie ma demokracji w tym kraju.
2015-07-07 21:58:32 Autor: Traxx
---.net.e-net24.pl
Nagle tyle wagonów do kasacji ? nie wierzę że wszystkie są tak zdezelowane , połowa z nich mogła by jeżdzić szkoda tego taboru .
2015-07-07 22:59:03 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@bun
Mylisz wolność z demokracją.
oba pojęcia nie mają nic wspólnego
2015-07-07 23:54:24 Autor: Jaktol
---.free.aero2.net.pl
Zapewne wagony pasażerskie kupi jakiś niewielki podmiot kolejowy. Naprawi je lub co więcej zmodernizuje, zgłosi do UTK (lub nie). A następnie wydzierżawi spółce PKP Intercity. Tak właśnie z lokomotywami kupionymy od PKPIC postąpiła spółka DLA. Proszę Państwa czy to nie nazywa się niegospodarnością zarządu PKP Intercity? Nie wiem, nie mnie oceniać ale na pewno to jest temat dobry dla dziennikarzy tzw. opozycyjnych. Pociągnijcie ten wątek dalej.
2015-07-08 00:25:35 Autor: bolek_i_lolek
---.159.77.165
Zgodnie z polityką bankomatów z PICu wszystko jest w porządku. Biorą dotację, to stać ich na postawienie 80 wagonów w krzakach, żeby sobie zgniły. Po co jest ten Miś? No właśnie nikt nie wie, to i nie zapyta.
Przecież nie mogli ich wcześniej wystawić na sprzedaż, bo jeszcze ktoś mógłby je wyremontować i wynająć IC.
2015-07-08 02:11:53 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
Nakaz fizycznej likwidacji wagonów to jest realny socjalizm. Jak coś kupuję, to mam prawo zrobić z tym co mi się żywnie podoba.
2015-07-08 06:44:38 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Ciekawe co grozi za niedopełnienie warunków umowy (niezniszczenie)? Bo jak w sumie IC może im zagwizdać, lub da się to w koszty wliczyć, to ryzyko jest opłacalne.
2015-07-08 09:43:07 Autor: rompap1954
---.dynamic.chello.pl
Jak to "PO co??? aby "PO-ciotki" królika mogły się NACHAPAĆ!
2015-07-08 12:09:58 Autor: mike323
---.dynamic.gprs.plus.pl
A czy nie dawno nie było info, że PIC wypożyczy od Czechów? Czemu oni potrafią utrzymać wagony w należytym stanie?
2015-07-08 12:38:11 Autor: sent
---.net.tauron-pe.pl
Popatrzcie państwo jak działa PLK - po 20 latach nieprzeprowadzania podstawowych prac torowych stwierdzają że tory nie nadają się do eksploatacji i szlak zostaje zawieszony następnie zamknięty, następnie złodzieje rozkradają, i stwierdza się że ze względu na koszty jakie trzeba by ponieść na podniesienie parametrów toru np. do 50km/h linia nadaje się tylko do rozbiórki - NIKT nie odpowiada za zaniedbania jakie w stosunku do powierzonego NASZEGO WSPÓLNEGO mienia się dopuszczają biorą za to ciężkie pieniądze i podobnie macie z WAGONAMI czy to osobowymi czy towarowymi czy lokomotywami, nawet zabytkowych parowozów nie oszczędzono - poszły na złom.
ZERO ODPOWIEDZIALNOŚCI
2015-07-08 18:14:45 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Ciekawe, czy w ogóle ten nakaz likwidacji wagonów przez kupującego jest zgodny z prawem. Pewnie zdaniem ludzi narodowości prawniczej - tak. Prawo w POlsce służy tylko do utrudniania życia ludziom uczciwym, natomiast wszelkiej maści [CENZURA] tylko ułatwiają likwidacyjny biznes.
2015-07-08 21:03:57 Autor: Traxx
---.net.e-net24.pl
Ale to z naszych podatków cały ten tabor a oni się panoszą jak by to ich było , a swoją drogą IC zabrał przewozom regionalnym wagony , to może lepiej niech im odda , a nie kasuje czegoś co nadaje się do ruchu , wystarczy przeglądy porobić , nie wierze że cała 80 tka do niczego się nie nadaje , powinni remontować i trzymać rezerwę ciekawe co za dwa lata będą kasować , pewnie te obecne nowe .
2015-07-09 00:10:27 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post paf:
"Nakaz fizycznej likwidacji wagonów to jest realny socjalizm. Jak coś kupuję, to mam prawo zrobić z tym co mi się żywnie podoba."
Dokładnie, taki wagon można by wyremontować i zależnie od typu/sposobu remontu mógłby służyć jako stacjonarny bar/pub lub nocleg.
2015-07-09 11:17:58 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
Osoba odpowiedzialna za wagony w PKP IC powinna zgolić wąsy, to ma jeździć, a nie stać
2015-07-09 16:05:56 Autor: Wojtek Pasażer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czemu nakaz zniszczenia pomyślcie sami : by konkurencja nie kupiła lub nie odkupiła i nie jeździła nimi , bez powodu ich nie każą zniszczyć
2015-07-10 11:49:07 Autor: BIPA
---.19.18.234
Cel jest wiadomo i nie zostawia wątpliwości, rzecz w tym, że z góry legislacyjnie możliwość odwalenia takiego triku powinna być zablokowana.
2015-08-03 16:09:51 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Skreślenie z inwentarza nie równa się tak wprost fizycznej likwidacji . Nieraz skreślone ze stanu wagony czy lokomotywy leżą odłogiem wiele miesięcy . Rozsądniej byłoby : wagony w najgorszym stanie i najstarsze przeznaczyć do likwidacji , a młodsze sztuki , zwłaszcza te z lat osiemdziesiątych , przeznaczyć do modernizacji pod przystosowanie ich do 160km/h . W końcu , żeby przywrócić tani ruch dalekobieżny np. w relacji z Gorzowa Wielkopolskiego do Gdyni czy Olsztyna , potrzeba wagonów !
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5