PKP Intercity rozszerzyło korzystne dla pasażerów zasady kupowania biletów rodzinnych tak, by z dzieckiem mógł jechać w przedziale więcej niż jeden opiekun. Dotąd było to możliwe tylko w Pendolino.
Pod koniec kwietnia w regulaminie PKP Intercity zaszło kilka zmian. Dzięki jednej z nich przewoźnik
nie pobiera już opłat za psy asystujące. Jeden z naszych Czytelników poinformował nas o innej zmianie. Dotyczy ona przedziałów dla rodziców z dziećmi do lat 6 w pociągach Pendolino. Jak pisze, do tej pory można było do ostatniej chwili kupić w Internecie bilety na te przedziały do ostatniej chwili, a teraz są dostępne najpóźniej na 48 godzin przed odjazdem pociągu. Zdaniem Czytelnika – to zbyt wcześnie, bo nie wszystkie podróże można zaplanować odpowiednio wcześnie.
Biuro prasowe PKP Intercity nie potwierdza tej informacji twierdząc, że taki sam, dwudniowy termin uwalniania biletów do sprzedaży ogólnej
obowiązywał już wcześniej.– Rodzice z dziećmi najczęściej planują podróż dużo wcześniej i w dalszym ciągu mogą nabyć bilety z wyprzedzeniem – tłumaczy nam Marta Ziemska z biura prasowego przewoźnika i wyjaśnia, że ma to zmniejszyć problem pustych przedziałów, do których nie zakupiono biletów rodzinnych. Jeżeli miejsce w przedziale zostanie już zarezerwowane przez rodzinę, pozostali pasażerowie nie mogą z niego skorzystać.
Jak dodaje przedstawicielka spółki rozszerzono za to zasady zakupu biletów dla dzieci i opiekunów, obowiązujące dotąd w EIP na pozostałe kategorie. Teraz w pociągach kategorii EIC, IC i TLK może jechać dziecko z kilkoma opiekunami, np. mamą, tatą i babcią. Wcześniej było to możliwe tylko w Pendolino, bo w pozostałych pociągach obowiązywała zasada "jedno dziecko, jeden opiekun",
o czym pisaliśmy tutaj. – W pociągach EIC, TLK, IC możemy też dedykować rodzinom więcej przedziałów – dodaje Ziemska.
Nasz Czytelnik poruszył również kwestią miejsc rezerwowanych dla osób niepełnosprawnych, które są do kupienia tylko do 48 godzin przed odjazdem. Nie są one dostępne w Internecie. Przewoźnik zapewnia, że pracuje nad wprowadzeniem ich do oferty internetowej.