NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rusza projekt wagonów COMBO. Pierwsze 40 przejdzie modernizację

| Martyn Janduła 31.05.2017 1,7k

Rusza projekt wagonów COMBO. Pierwsze 40 przejdzie modernizację
Wagon projektu COMBO (Dawniej nazwany Combi)wiz. PKP Intercity
Polski przewoźnik dalekobieżny rozpisał właśnie przetarg, w którym poszukuje wykonawcy modernizacji 40 wagonów osobowych typu 141A /111A. Zamówienie zawiera również prawo opcji. W sumie mowa jest nawet o 60 wagonach. Wszystkie one staną się wielofunkcyjnymi wagonami COMBO. O projekcie tym PKP Intercity wspominało już w 2015 roku. Przewoźnik wreszcie rusza z pierwszymi przetargami.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych. Jak deklaruje PKP Intercity, po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe będą wagonami wielofunkcyjnymi COMBO o podwyższonym standardzie z miejscami do siedzenia w układzie przedziałowym, z wydzielonymi przedziałami dla matki z dzieckiem, z przedziałem dla osób niepełnosprawnych, z miejscami do przewozu rowerów i z maszyną wendingową.

Wagony 141A to wersja rozwojowa najpopularniejszego typu wagonów używanych przez PKP IC w pociągach TLK oraz Ekspres Intercity, jakim jest 111A. Wagony 141A produkowano w latach 1989−1992 w poznańskich zakładach HCP. Ich prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Sześcioosobowy układ siedzeń w przedziałach oferuje ok. 60-80 miejsc.

Cena to 70%

PKP Intercity zaznaczyło w zamówieniu, że czas realizacji zamówienia dla jednego wagonu nie może być dłuższy niż 80 dni kalendarzowych. Wyjątek stanowi pierwszy wagon, przy którym zamawiający wymaga wykonania naprawy wraz z modernizacją w terminie nie dłuższym niż 250 dni kalendarzowych. Zamawiający wymaga wykonania przeglądu każdego z wagonów osobowych w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych.

Cena jednostkowa wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją wynosi 70% oceny przetargowej. Cena jednostkowa wykonania przeglądu okresowego na 3. poziomie utrzymania to z kolei 10%. Termin wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu osobowego określono na 3%, zaś termin naprawy każdego kolejnego wagonu osobowego określono na 7%. Udzielona gwarancja na wykonaną usługę to 10% punktów.

Prawo opcji na 20 wagonów

Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji. Polegałaby ona na wykonaniu naprawy wraz z modernizacją nie więcej niż 20 wagonów osobowych typu 141A/111A wraz z przeglądem na 3. poziomie utrzymania.

Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 1,44 mln zł. Zamawiający będzie ubiegał się o współfinansowanie przedmiotu zamówienia z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Składanie ofert trwa do 10 lipca. Jak zaznacza PKP Intercity, muszą one zachować ważność do 7 października 2017 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5