NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity pyta firmy o internet w Pendolino

| Martyn Janduła 23.06.2017 4,1k

PKP Intercity pyta firmy o internet w Pendolino
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Podróż Pendolino oznacza dzisiaj właściwie konieczność oderwania się od wirtualnej rzeczywistości, gdyż na większości tras niemożliwe jest skorzystanie z internetu w komórce, z kolei na pokładzie brakuje Wi-Fi. Często problematyczne są również rozmowy przez telefon, gdyż natomiast nie ma zasięgu telefonii komórkowych we wnętrzu pojazdu. Wciąż mówi się, że PKP Intercity chce w niedługim czasie zadbać o dostęp Wi-Fi na pokładzie Pendolino oraz wzmocnić sygnał sieci GSM. Czy teraz się to zmieni? Właśnie spółka ogłosiła zapytanie ofertowe w tej sprawie.
Przedmiotem ogłoszonego zapytania jest "weryfikacja technologiczna kompletności rozwiązania i oszacowania ceny za dostarczenie, instalację i utrzymanie sieci WiFi oraz wzmacniaczy sygnału GSM" dla 20 składów ED250 ze wskazaniem niezbędnego czasu do realizacji potencjalnego zamówienia w tym zakresie. PKP Intercity oczekuje, że oferenci wskażą czas niezbędny do zakończenia pełnej instalacji oraz oszacują koszty w tym zakresie, jak również podadzą koszty świadczenia usług utrzymania.

Jak czytamy w dokumentacji, system WiFi ma na celu zapewnienie pasażerom bezproblemowe korzystanie z dostępu do sieci oraz dostępu do treści multimedialnych poprzez wzmocnienie sygnału sieci komórkowych w paśmie GSM i LTE we wszystkich obecnie stosowanych częstotliwościach na terenie Polski. W przypadku Wi-Fi dostęp do sieci ma być zapewniony w co najmniej 95% przestrzeni składu. Ponadto PKP Intercity zakłada, że przestrzeń pasażerska oraz służbowa będzie pokryta sygnałem w 100%. Zamawiający będzie wymagał takie zwymiarowanie ilości i pojemności punktów dostępowych, by minimalna prędkość wynosiła 1 Mb/s na użytkownika, przy założeniu, że ok. 200 pasażerów jednocześnie będzie korzystało z sieci Wi-Fi w tym 100 z internetu. Standardowo, po zalogowaniu się do sieci PKP Intercity, użytkownika powita strona startowa przewoźnika. Ma ona się załadować w czasie nie dłuższym niż 5 sekund.

Co ciekawe, PKP Intercity chce również, żeby rozwiązanie zastosowane w Pendolino, było gotowe do rozbudowy o usługę naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T, udostępnianiem którym przewoźnik jest zainteresowany w późniejszym czasie. Ponadto skład ma być wyposażony we wzmacniacz sygnału GSM/LTE, co zapewni bezproblemowe użytkowanie własnych telefonów.

Cała infrastruktura sieci bezprzewodowej powinna być, o ile to możliwe, oddzielona od innych instalacji w pojeździe. Ponadto wykonawca będzie musiał zaimplementować system anten zewnętrznych i wewnętrznych w pojeździe wraz z instalacją zasilającą, zapewnić system GPS, moduł komunikacyjny Wi-Fi pokład-ziemia czy ruter brzegowy. Z kolei przynajmniej raz w kwartale niezbędne będzie przeprowadzenie przeglądu wszystkich urządzeń i systemów podczas przeglądu P3.

Termin składania wniosków upływa 4 lipca.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45856)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45856)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5