Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP IC posyła lokomotywy manewrowe na modernizację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP IC posyła lokomotywy manewrowe na modernizację
Fot. Miłosz Pakulski, SM42.pl
PKP Intercity rozpisało przetarg, w którym poszukuje wykonawcy do przeprowadzenia prac P5 wraz z modernizacją dla 9 lokomotyw manewrowych SM42. Zamówienie zawiera prawo opcji i może być zwiększone o kolejne 4 pojazdy.

Wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją 9 lokomotyw spalinowych serii SM42 jest przedmiotem kolejnego przetargu PKP Intercity. W zapisach zamówienia zapisano również przeszkolenie osób w zakresie ich obsługi, a także dostawę wyprawki. Ponadto zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonaną naprawę wraz z modernizacją, a także rękojmi przez okres minimum 36 miesięcy. Zamawiający przewiduje również zastosowanie prawa opcji i zwiększenie zamówienia o nie więcej niż 4 lokomotywy serii SM42. Naprawa wraz z modernizacją każdej lokomotywy, jak zaznacza zamawiający, nie będzie mogła trwać dłużej niż 90 dni kalendarzowych. Wyjątek stanowić będzie pierwszy pojazd, na wykonanie modernizacji którego PKP Intercity daje 280 dni kalendarzowych. Całość zamówienia ma się zamknąć w ciągu 24 miesięcy.

Wadium w przetargu wynosi 819 tys. zł, a o kontrakt mogą starać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat należycie wykonali naprawę lub dostawy nie mniej niż trzech lokomotyw spalinowych. Oferty oceniane będą pod kątem ceny za wykonanie naprawy wraz z modernizacją jednej lokomotywy, co stanowić będzie aż 70% oceny przetargowej. Za termin gwarancji i rękojmi za wykonaną naprawę wraz z modernizacją oferent otrzyma 25%, a 5% za deklarowany współczynnik dostępności pojazdu. Listę oferentów powinniśmy poznać 26 września 2017 roku.

Ostatni kontrakt, w którym PKP Intercity posłało do modernizacji 20 lokomotyw spalinowych serii SM42, trafił do firmy Newag. Modernizacja jednostek objęła wtedy zabudowę całkowicie nowego nadwozia. Ze starego pojazdu pozostała tylko ostoja, wózki i zbiorniki paliwa. Wyposażono go w nowoczesny system hamulcowy ze sprężarką śrubową i sprężynowym hamulcem postojowym oraz specjalne zderzaki z funkcją „crash”, pochłaniające energię zderzeniową. Lokomotywa posiada również mikroprocesorowy układ sterowania, układ elektronicznego pomiaru paliwa, system przeciwpożarowy, układ GPS, nowoczesny rejestrator jazdy oraz monitoring z rejestracją szlaku. W pojeździe zastosowano również nowoczesną, klimatyzowaną kabinę maszynisty z dwoma ergonomicznymi pulpitami sterowniczymi oraz częścią socjalną.

W przypadku obecnego przetargu, którego ukazała się specyfikacja istotnych warunków zamówienia, wynika zamawiający również wymaga całkowicie nowego nadwozia lokomotywy, zabudowy nowych dwóch agregatów prądotwórczych i dwóch kompletów urządzeń pomocniczych, w kontenerach, we wspólnej zwartej konstrukcji, umieszczonych po obydwóch stronach kabiny lokomotywy. Prace obejmą także wymianę silnika spalinowego a8C22 na dwa nowe silniki spalinowe, wymianę prądnicy prądu stałego LSPa-740 na dwie prądnice synchroniczne prądu przemiennego z prostownikami. W pojeździe zamontowane zostaną także urządzenia do zasilania pociągu w energię elektryczną. Zamawiający wymaga wymiany silników prądu stałego na dwa silniki prądu przemiennego. Kompleksową modernizację przejdzie także kabina maszynisty, w której wykonawca zabuduje dwa pulpity. Pojazd wyposażony zostanie także w system monitoringu wizyjnego zapewniającego obserwację szlaku i obrazy wyświetlane na sygnalizatorach z funkcją audio rozmów prowadzonych w kabinie maszynisty.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5