Partnerzy serwisu:
W ostatnim numerze

Polska nie chciała pociągu Kraków – Budapeszt. Czeka na linię Podłęże – Piekiełko

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W OSTATNIM NUMERZE
Polska nie chciała pociągu Kraków – Budapeszt. Czeka na linię Podłęże – Piekiełko
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
W najbliższym czasie nie zostaną uruchomione połączenia z Krakowa do słowackich Koszyc i na Węgry. PKP Intercity nie wyklucza jednak wprowadzenia ich do rozkładu w dalszej przyszłości. Uzależnia to od ukończenia dużych inwestycji infrastrukturalnych w południowej Małopolsce.

Od lat ruch pociągów dalekobieżnych przez polsko-słowackie przejścia graniczne pozostaje wstrzymany. Kraje łączą więc tylko kursy regionalne (w tym część wyłącznie w sezonie letnim) oraz pociągi dalekobieżne jadące trasą wiodącą przez Czechy. Stosunkowo słabo skomunikowane pozostają więc wschodnie regiony obu krajów. Niezbyt rozwinięta jest też oferta przewoźników autobusowych.

Połączenie może zostać uruchomione, ale nie teraz

Rozwiązaniem tego problemu mogłoby być uruchomienie połączeń kolejowych realizowanych przez polsko-słowackie przejście graniczne w Leluchowie. Jak poinformował zajmujący się tematyką środkowoeuropejską portal porteuropa.eu, strony słowacka i węgierska miały zaproponować Polsce wprowadzenie do rozkładu jazdy nowego kursu Kraków – Budapeszt. Spinałby on ze sobą nie tylko południe naszego kraju ze stolicą Węgier, ale i Małopolskę ze wschodnią Słowacją. Strona polska miała jednak nie być zainteresowana współpracą w tym zakresie.

– Pozostajemy w stałym kontakcie ze stroną słowacką w sprawie rozwoju siatki połączeń – mówi pytana o tę sprawę Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Zaznaczyła, że w przyszłości spółka chciałaby obsługiwać kursy realizowane przez Muszynę i Leluchów, ale nie należy spodziewać się inauguracji przewozów w najbliższych miesiącach. Polski przewoźnik twierdzi bowiem, że do stworzenia atrakcyjnej oferty niezbędne jest ukończenie planowanych inwestycji infrastrukturalnych.

Przewoźnik czeka na nowy łącznik do Nowego Sącza

– Uruchomienie takich połączeń może nastąpić po wybudowaniu linii Podłęże – Piekiełko oraz po modernizacji odcinka Limanowa – Nowy Sącz wraz z jego elektryfikacją – usłyszeliśmy. Spółka argumentuje, że wówczas znacznie skróci się czas przejazdu z Krakowa do Muszyny i słowackich Koszyc. Ma to zwiększyć konkurencyjność pociągu względem transportu samochodowego.

Za niespełna dwa tygodnie poprawić ma się natomiast oferta na innym polsko-słowackim przejściu granicznym – w Zwardoniu. Koleje Słowackie w porozumieniu z Kolejami Śląskimi zwiększą liczbę kursów relacji Zwardoń – Żylina. Nie będzie natomiast ani jednego połączenia w relacji wydłużonej w głąb Polski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Infrastruktura

Kraków: PKP PLK z ofertami na przystanek przy kąpielisku w Przylasku

Infrastruktura

PNUIK naprawi stację Kraków Nowa Huta

Infrastruktura

PNUIK naprawi stację Kraków Nowa Huta

Jakub Madrjas 24 maja 2017

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Infrastruktura

Kraków: PKP PLK z ofertami na przystanek przy kąpielisku w Przylasku

Infrastruktura

PNUIK naprawi stację Kraków Nowa Huta

Infrastruktura

PNUIK naprawi stację Kraków Nowa Huta

Jakub Madrjas 24 maja 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5