NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

PKP IC: O 94% pasażerów mniej z powodu pandemii

| Roman Czubiński 17.04.2020 219

PKP IC: O 94% pasażerów mniej z powodu pandemii
fot. MS
Na skutek pandemii odwołaliśmy szereg pociągów w poszczególnych relacjach, ale żadna miejscowość nie została całkowicie odcięta od naszej siatki połączeń – zapewniają PKP IC. Mimo ogromnego spadku frekwencji przewoźnik nie narzeka na brak płynności finansowej. Spółka podkreśla też zaangażowanie w działania informacyjne Ministerstwa Zdrowia, mające być pomocą w walce z koronawirusem.
Podobnie jak inni przewoźnicy, PKP IC odczuły skutki wprowadzonych w związku z pandemią ograniczeń przemieszczania się oraz zmniejszonego zapotrzebowania. Liczba pociągów została więc dopasowana do zmienionych warunków. – Spółka tymczasowo ograniczyła ofertę przewozową i zmniejszyła częstotliwość kursowania niektórych pociągów, w tym połączeń realizowanych w ramach umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Nie zostały jednak zawieszone żadne relacje w dalekobieżnych połączeniach kolejowych – zaznacza Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP IC.

Spadek liczby rezerwacji o ok. 94%.

Średnia liczba pociągów uruchamianych przez PKP Intercity w dobie została ograniczona znacznie, bo o ok. 60%. Kolejne 8% pociągów kursuje w relacjach skróconych. Jeszcze większy jest jednak spadek frekwencji. – Średni spadek w zakresie rezerwacji biletów wynosi ok. 94% – informuje Zakrzewska.

Spadek popytu na przewozy będzie utrzymywał się co najmniej do końca pandemii, jego zaś termin pozostaje niewiadomą. – Spółka dokłada wszelkich starań, by zapewnić pasażerom oraz swoim pracownikom bezpieczeństwo w pociągach, którymi obecnie realizowane są połączenia krajowe – zapewnia przedstawicielka przewoźnika. Na czas epidemii wprowadzono możliwość zajmowania dowolnych miejsc w wyznaczonej klasie, niezależnie od wskazanych na bilecie miejsc. Informację o tym fakcie pasażerowie otrzymują od drużyn konduktorskich, mogą też znaleźć ją na rozwieszanych w taborze plakatach informacyjnych. – Jednocześnie PKP IC stale monitorują frekwencję w swoich pociągach, co pozwala na reakcję, gdy spodziewana jest większa liczba podróżnych. W takich sytuacjach skład zostanie wzmocniony dodatkowymi wagonami, umożliwiając tym samym zajmowanie miejsc z zachowaniem odstępów pomiędzy podróżnymi – dodaje nasza rozmówczyni.

Inną zmianą, mającą minimalizować ryzyko przenoszenia wirusa, jest automatyczne otwieranie drzwi pociągów. W kasach i na pokładzie pociągów wprowadzono też możliwość zbliżeniowej płatności za bilety do 100 zł bez konieczności wciskania kodu PIN na klawiaturze. W celu dalszego ograniczenia niebezpiecznych kontaktów PKP IC zachęca podróżnych do kupowania biletów przez Internet. – Kierownicy i konduktorzy pociągów są wyposażeni w maseczki i rękawiczki ochronne, żele do mycia i dezynfekcji rąk oraz środki do dezynfekcji terminali mobilnych. Dodatkowo na pokładzie każdego składu została wydzielona specjalna strefa buforowa dla drużyny konduktorskiej – mówi Zakrzewska.

Wytyczne dla pracowników PKP Intercity

Pracownicy PKP IC otrzymali specjalne wytyczne postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia wirusem COVID-19. Szczególną uwagę poświęcono personelowi mającemu bezpośredni kontakt z pasażerami na dworcach i w pociągach. – Wszystkie prowadzone działania są zgodne z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego, dotyczącymi zachowania w sytuacji występowania możliwości zakażeń koronawirusem – zapewnia przedstawicielka przewoźnika. Spółka udostępnia też na pokładach pociągów i w mediach społecznościowych przygotowane przez Ministerstwo Zdrowia materiały informacyjne, dotyczące przeciwdziałania i zwalczania choroby. – Ponadto PKP IC oddelegowały 12 konsultantów swojej infolinii do wsparcia Telefonicznej Informacji Pacjenta, uruchamianej przez Narodowy Fundusz Zdrowia – uzupełnia.

Według zapewnień Zakrzewskiej spółka mimo spadku przychodów zachowuje płynność finansową. Również ciągłość dostaw towarów i usług niezbędnych do realizacji przewozów jest utrzymana. – Przewoźnik pozytywnie odnosi się do działań Rządu, wspierających przedsiębiorstwa (w tym spółki Skarbu Państwa) w czasie pandemii – deklaruje przedstawicielka PKP IC.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44675)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44675)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5