NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP IC nie uruchomiło komunikacji zastępczej do Krynicy. „Niewielu pasażerów”

| Kasper Fiszer 14.10.2022 5,5k

PKP IC nie uruchomiło komunikacji zastępczej do Krynicy. „Niewielu pasażerów”
fot. Andrzej Błaszczak lic. CC BY-SA 4.0
W związku z pracami torowymi do Krynicy-Zdroju nie dojeżdżają obecnie pociągi PKP Intercity. Spółka nie zdecydowała się na uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej. Twierdzi bowiem, że pasażerów na tej trasie poza sezonem wakacyjnym jest niewielu.
1 października rozpoczęły się prace infrastrukturalne na linii kolejowej nr 96 łączącej Tarnów z granicą polsko-słowacką w Leluchowie. W ruchu pasażerskim trasa ta jest wykorzystywana na odcinku do Muszyny, gdzie odgałęzia się od niej krótka linia do Krynicy-Zdroju. Popularny kurort jest czasowo odcięty od sieci kolejowej, ale przewoźnicy regionalni uruchomili w zamian za odwołane pociągi zastępczą komunikację autobusową.

Pasażerów jest niewielu, mogą skorzystać z autobusów regionalnych

Zgodnie z rocznym rozkładem jazdy do Krynicy-Zdroju można dojechać także pociągiem dalekobieżnym PKP Intercity. Spółka nie zapewniła jednak swoim pasażerom zastępczego połączenia autobusowego. – Ze względu na prace torowe pociągi TLK „Małopolska” i TLK „Karpaty” zostały zawieszone na odcinku Kraków – Krynica – mówi Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy spółki. Stwierdza, że poza sezonem frekwencja w pociągach do Krynicy jest niższa, co zadecydowało o braku komunikacji zastępczej.

Nasza rozmówczyni zwraca uwagę, że podróżni mogą skorzystać z połączeń autobusowych uruchamianych w zamian za pociągi regionalne. Trudno uznać je jednak za w pełni zastępujące zlikwidowane czasowo kursy dalekobieżne, zwłaszcza że autobusy odjeżdżają z Tarnowa. Pociągi „Karpaty” i „Małopolska” nie docierają jednak do tego miasta, bo ich bieg kończy się teraz już w Krakowie.

Koniec robót nie będzie oznaczać powrotu pociągów

Co więcej, przerwa w obsłudze Krynicy, a także Nowego Sącza czy Muszyny, potrwa nieco dłużej niż same roboty torowe. Te mają skończyć się 30 listopada. Pociągi PKP Intercity wrócą zaś na linię do Krynicy niemal dwa tygodnie później. – Nasze pociągi w pełnej relacji będą kursowały od nowego rozkładu jazdy – informuje Katarzyna Grzduk. Wejdzie on w życie 11 grudnia tego roku i ma obowiązywać przez kolejnych dwanaście miesięcy.

Dodajmy, że po linii nr 96 nie kursują także pociągi PKP Intercity relacji Kraków – Zagórz, które na co dzień wykorzystują odcinek z Tarnowa do Stróż. W związku z robotami skierowano je na objazd przez Rzeszów i Strzyżów nad Wisłokiem. W tym wypadku przewoźnik zapewnił jednak autobusy zastępcze.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5