NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP IC: Mniej Pendolino rankiem i wieczorem. „Są inne połączenia”

| Kasper Fiszer 20.12.2021 13,8k

PKP IC: Mniej Pendolino rankiem i wieczorem. „Są inne połączenia”
Pociąg Pendolino w Krakowiefot. Jakub Halun, lic. CC BY-SA 4.0
PKP Intercity ograniczyło liczbę wczesnoporannych i późnowieczornych kursów swojej kategorii Premium. Spółka zapewnia, że w tych godzinach z Warszawy do Gdańska czy Krakowa można jednak dojechać pociągami innych kategorii. W części przypadków wiąże się to ze znacznym wydłużeniem czasu przejazdu.
12 grudnia wszedł w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów, który przyniósł sporo zmian w funkcjonowaniu kolei dalekobieżnej. Nie ominęły one kategorii Expres Intercity Premium (EIP), a więc kursów obsługiwanych składami serii ED250 (Pendolino). Odczują je zwłaszcza podróżujący w godzinach wczesnoporannych i wieczornych.

Wczesnym rankiem do Gdyni wyjeżdża tylko TLK


O ile do 11 grudnia z Warszawy w kierunku Gdyni można było wyruszyć na pokładzie ED250 już po godz. 5:00, teraz najwcześniejszy kurs tej kategorii realizowany jest o 7:20 (godzina wyjazdu z Dworca Centralnego). – Na podstawie wykonanych analiz frekwencji w pociągach zaplanowano, że wczesnoporanny dojazd z Warszawy do Trójmiasta oraz wieczorny powrót w relacji przeciwnej zapewni pociąg kategorii Express Intercity, EIC „Neptun” – tłumaczy Zespół Prasowy PKP Intercity. Kurs ten zaplanowany jest tak, że odjeżdża z Warszawy Centralnej o 6:10, a więc istotnie później niż dotychczas pierwsze Pendolino.

Przyjazd do Gdańska zaplanowano zaś na 9:05. Potrzebujący dostać się tam przed 9:00 muszą skorzystać z wyjeżdżającego o 4:45 nocnego TLK „Karpaty” (przyjazd do Gdańska o 8:33). Nie ma zaś połączenia, które pozwalałoby wysiąść w Trójmieście przed 8:00. Wspomniany już EIC „Neptun” w kierunku Warszawy wyjeżdża o 19:29 (odjazd z Gdańska Głównego), również zastępując EIP. – – W nowym rozkładzie jazdy na trasie z Trójmiasta do Warszawy PKP Intercity zaplanowało 25 połączeń, co oznacza wzrost o jedno w stosunku do rozkładu jazdy w sezonie 2020/2021 – podkreślają służby prasowe przewoźnika.

Wieczorem do Krakowa pociągami niższych kategorii

– Podczas planowania obecnie obowiązującego rocznego rozkładu jazdy kierowaliśmy się potrzebą równomiernego rozłożenia połączeń w ciągu dnia z uwzględnieniem wszelkich prac modernizacyjnych wykonywanych na sieci kolejowej – usłyszeliśmy od przedstawiciei przewoźnika. Późnowieczornych połączeń EIP zabrakinie jednak także na trasie Warszawa – Kraków. Przed zmianą rozkładu realizowane były bowiem kursy wyjeżdżające z Warszawy przed 20:00 i przed 21:00, dziś najpóźniejszy wyrusza w drogę przed 19:00.

– Zmiana godziny odjazdu wieczornego EIP (odj. z Warszawy Centralnej o 18:46) wynika z lepszego rozłożenia połączeń na liniach Warszawa – Kraków i Warszawa – Katowice – stwierdza Zespół Prasowy PKP Intercity. Argumentuje, że obecnie pasażerom oferowany jest okołogodzinny takt. O 19:55, więc w godzinie zbliżonej do odjazdu kolejnego EIP w poprzednim rozkładzie jazdy, w drogę wyruszyć można międzynarodowym IC „Chopin”. Następne odjazdy pociągów niższych kategorii zaplanowano zaś na 20:38 i 23:55. Do Katowic można natomiast wyjechać o 18:50 IC „Skarbek”, a potem o 19:48 (EIP). Siedem minut później wyjeżdża zaś wspomniany już „Chopin”, który pozwala na bezpośredni dojazd do Katowic, ale w o wiele dłuższym czasie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5