Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP IC: Kupujemy 23 nowe składy dużych prędkości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
25-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP IC: Kupujemy 23 nowe składy dużych prędkości
fot. Maciej Turkowski
Narodowy przewoźnik dalekobieżny przygotowuje się do przeszło dwukrotnego zwiększenia swojej floty EZT dużych prędkości. Wkrótce zostanie ogłoszone postępowanie na 23 takie jednostki – zapowiedział podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz.

– Mamy już 20 składów o prędkości maksymalnej 250 km/h. Jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na kolejnych 23 – zapowiedział przedstawiciel przewoźnika. Zakup ma być finansowany wyłącznie ze środków własnych. Bliższe szczegóły na razie nie są znane. O planach zakupu pisaliśmy po raz pierwszy w styczniu - wtedy jednak nie było jeszcze mowy o terminie ogłoszenia w przetargu (zakładano tylko jego rozstrzygnięcie do 2025 r.).

Jak dodał Gontarz, inwestycje w infrastrukturę już wkrótce pozwolą bardziej efektywnie wykorzystywać także eksploatowane już od 2014 r. ED250 Pendolino. – PKP PLK podnosi prędkość na Centralnej Magistrali Kolejowej. Pozwoli nam to docierać z Warszawy do Krakowa i Katowic poniżej 2 godzin, co jest czasem bezkonkurencyjnym dla transportu drogowego – podkreślił.

Lepsze parametry modernizowanych linii pozwalają wykorzystywać także zakupy i modernizacja taboru – lokomotyw, elektrycznych zespołów trakcyjnych i wagonów. Według PKP IC modernizacja infrastruktury, choć wiąże się z dużymi utrudnieniami, na dłuższą metę przynosi dobre efekty. – Spośród 10 naszych najlepszych tras 3 to te zmodernizowane w ostatnich latach: Warszawa – Lublin, Warszawa – Olsztyn i Poznań – Wrocław. Tam, gdzie zakończyła się modernizacja, widzimy bardzo duży przyrost pasażerów – przekonywał.

W tym roku przewoźnik spodziewa się pobić kolejny rekord frekwencyjny, przewożąc ponad 60 milionów pasażerów. – Trudno nie być optymistą, patrząc na nasze wyniki przewozowe – argumentował członek zarządu spółki. Liczba pasażerów PKP IC w pierwszym kwartale bieżącego roku nadal rosła. – W styczniu, lutym i marcu przewieźliśmy średnio o 30% więcej ludzi, niż przed rokiem – poinformował Gontarz. Jak stwierdził, w dużej mierze jest to zasługa poszerzenia siatki połączeń. – W 2015 r. obsługiwaliśmy w całej Polsce 296 stacji i przystanków, teraz – 400 – przytoczył dane.

Choć współpraca z PKP PLK, jak stwierdził Gontarz, co do zasady układa się dobrze, a problemy są rozwiązywane na bieżąco – przewoźnik chętnie powitałby większą stabilność rozkładu jazdy. Pozwoliłaby ona na cykliczne ułożenie rozkładu jazdy PKP IC w całej Polsce (pilotaż ma obecnie miejsce na wspomnianej już linii ze stolicy do Lublina), a także na oferowanie biletów z większym, nawet półrocznym wyprzedzeniem. – Technicznie jesteśmy do tego przygotowani – zapewnił Gontarz.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij