PKP Energetyka zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie „Orzeł Innowacji” organizowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita”. Działania związane z digitalizacją spółki i podniesieniem jakości usług utrzymania sieci trakcyjnej zostały wyróżnione przez jury konkursu w kategorii „Innowacje organizacyjne”.
PKP Energetyka została nagrodzona za wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zapewnienia Sprawności Sieci Trakcyjnej. Głównym celem projektu było ograniczenie awarii sieci trakcyjnej poprzez wprowadzenie innowacyjnych metod zarządzania opartych o rozwiązania cyfrowe.
Projekt jest podstawą do implementacji pionierskiej w skaju kraju metody tzw. predyktywnego zarządzania awariami (przeciwdziałania awariom zanim wystąpią). – Nagroda Orzeł Innowacji jest dowodem, że praca, którą wykonujemy jest zauważana i doceniana przez szerokie grono ekspertów i obserwatorów rynku. To dla nas bardzo ważne, ponieważ wszystkie innowacyjne projekty, które wdrażamy w PKP Energetyka w realny sposób wspierają rozwój kolei w Polsce – mówi Konrad Tyrajski, członek zarządu PKP Energetyka cytowany w komunikacie spółki.
PKP Energetyka wdrożyła w ciągu ostatnich trzech lat zestaw innowacyjnych rozwiązań, takich jak paszportyzacja sieci, system zarządzania pracami brygad w terenie (workforce management) i system reklamacyjny on-line. Poszczególne elementy zostały zintegrowane w jeden ogólnopolski system, co w połączeniu ze skonsolidowaniem zakładów spółki dało efekt znaczącej poprawy jakości usług – szybszego docierania do miejsca awarii i łatwiejszej relokacji brygad. System udowodnił swoją skuteczność podczas Światowych Dni Młodzieży oraz orkanu Ksawery, kiedy to przewidywanie awarii i szybkie ich usuwanie było kluczowe dla bezpieczeństwa pasażerów – chwali się PKP Energetyka.
– W ramach konkursu Orzeł Innowacji nagrodziliśmy projekty, które nie są jedynie nowinkami, a rozwiązują realne problemy dnia codziennego – argumentują członkowie Kapituły Konkursu. Wprowadzenie systemu opracowanego przez PKP Energetyka w znaczący sposób poprawiło jakość i bezpieczeństwo działań związanych z utrzymaniem sieci trakcyjnej. Przyczyniło się także do zmniejszenia liczby awarii, która w porównaniu z latami 2014-2016 spadła aż sześciokrotnie, co przekłada się na aż 30 tys. minut mniej opóźnień pociągów. Wprowadzenie zmian nie byłoby możliwe bez zaangażowania wszystkich pracowników PKP Energetyka, zwłaszcza ponad 3000 osób bezpośrednio związanych z pracami utrzymaniowymi na sieci trakcyjnej. Wsparcie rozwoju ich kompetencji poprzez m.in. system szkoleń z wykorzystaniem metodologii „Kaizen”, technologii Virtual Reality, czy innowacyjnego Symulatora Pojazdów Szynowych stanowiło istotny element procesu transformacji cyfrowej spółki – czytamy w informacji spółki.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.