NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Energetyka wyda 100 mln zł na tabor

| Jakub Madrjas 01.03.2017 534

PKP Energetyka wyda 100 mln zł na tabor
Fot. PKP Energetyka
PKP Energetyka chce rozpocząć odnowę swojego taboru. W tym roku wyda na ten cel 35 milionów złotych, a w kolejnych latach jeszcze dwa razy tyle.
PKP Energetyka podsumowała dziś 2016 rok i przedstawiła swoje plany na kolejne lata. Kluczowym celem spółki ma być podnoszenie usług świadczonych dla kluczowego klienta – PKP PLK – oraz udział w wykonaniu ogromnych inwestycji z wartego ponad 66 miliardów złotych Krajowego Programu Kolejowego. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Sto milionów na tabor

– Nie będziemy w stanie podnieść poziomu usług bez odnowy parku taborowego – mówi prezes firmy Wojciech Orzech. Jak przyznał, posiadane przez spółkę pojazdy szynowe cechuje duża awaryjność i zróżnicowanie. – Właściwie każdy nasz pociąg jest prototypem – dodał. W spółce dopiero wprowadzana jest elektroniczna ewidencja taboru i jego obsługi. To setki stron dokumentacji, także tej wymaganej przez Urząd Transportu Kolejowego, które trzeba wprowadzić do uruchomionego już systemu IT.

Z tego względu spółka nie jest w stanie podać w tej chwili średniego wieku 182 posiadanych pojazdów i 348 wagonów specjalistycznych. – Jesteśmy jednak w stanie zdiagnozować najpilniejsze potrzeby – zaznacza prezes. Dlatego w tym roku na modernizację i zakup nowego taboru ma zostać wydanych 35 milionów złotych. W sumie inwestycje taborowe w najbliższych latach wyniosą ponad 100 milionów złotych.

Nie podjęto jeszcze decyzji, w jakim trybie realizowane będą zamówienia. Prywatna spółka nie musi ogłaszać przetargu na dostawę czy modernizację taboru. Może na przykład bezpośrednio negocjować z wykonawcami. Nie planuje się zmian w sposobie utrzymania taboru – podstawowe prace wykonywane są we własnej sekcji, a np. naprawami poziomu P5 zajmuje się producent pociągów sieciowych Plasser & Theurer.

Nacisk na bezpieczeństwo

Prezes PKP Energetyki podkreśla też, że spółka chce podnosić poziom bezpieczeństwa pracowników. W zeszłym roku nie odnotowano w firmie ciężkich ani śmiertelnych wypadków, a poziom wskaźnika liczby wypadków w przeliczeniu na wielkość zatrudnienia LTIF spadł o 31% (jak podaje spółka, dokładnie do wartości 2,76).

Zanotowano również mniej incydentów i wypadków kolejowych niż w latach poprzednich; to akurat wiąże się jednak w dużym stopniu z mniejszą skalą prac inwestycyjnych na sieci kolejowej. – Zdajemy sobie sprawę z wyzwań w dziedzinie bezpieczeństwa i dlatego wciąż prowadzimy szkolenia pracowników i inwestycje. Gdy program inwestycyjny PKP PLK ruszy na dobre ryzyka wypadków wzrosną i właśnie teraz jest ten moment, by się na to przygotować – podsumowuje Orzech.

O działaniach podjętych przez PKP Energetykę w 2016 roku oraz planach na kolejne lata – w tym o ekspansji na rynek niemiecki  – można przeczytać na portalu Rynekinfrastruktury.pl.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45789)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45789)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5