NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

PKP Energetyka: Przeszliśmy przez pandemię bezpiecznie

| Roman Czubiński 19.11.2020 30

PKP Energetyka: Przeszliśmy przez pandemię bezpiecznie
fot. PKP Energetyka
Od początku pandemii COVID-19 dbaliśmy o bezpieczeństwo pracowników oraz o zapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej dla kolei. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników oraz zaawansowanej cyfryzacji oba te cele udało się osiągnąć – powiedział podczas debaty na Kongresie Kolejowym prezes zarządu PKP Energetyka Wojciech Orzech. Jak dodał, spółka rozpoczęła działania wdrożeniowe projektów na rzecz transformacji kolei na bardziej przyjazną dla środowiska.
Jako najważniejszy priorytet spółki prezes wskazał zabezpieczenie pracowników przed zachorowaniem. – Wyposażyliśmy nasze brygady w niezbędne środki higieny i ochrony osobistej. Dodatkowe koszty z tego tytułu sięgnęły 18 mln zł – poinformował. Była to znacząca pozycja w budżecie – tym bardziej, że jednocześnie spadek pracy przewozowej spowodował zmniejszenie przychodów (w najtrudniejszych tygodniach o ok. 30%). – Na szczęście od czerwca widzimy pozytywną zmianę tego trendu – zaznaczył Orzech.

Oprócz konieczności reorganizacji pracy zarząd spółki położył duży nacisk na komunikację z zatrudnionymi. – Wprowadziliśmy mechanizmy dwustronnej komunikacji z pracownikami. Przeprowadzamy cykliczne badanie „Bądźmy w kontakcie” – od marca odbyło się już osiem edycji. Pytaliśmy np., czy nasi pracownicy czują się w pracy bezpiecznie, czy mają wsparcie bezpośrednich przełożonych, etc. Reagowaliśmy natychmiast na wszystkie sugestie i propozycje zmian – poinformował prezes. Podkreślił ogromną odpowiedzialność pracowników PKP Energetyka, dzięki której wprowadzone procedury zdziałały, a firma świadczyła swoje usługi nieprzerwanie.

Podjęte działania były również efektem współpracy i czerpania z doświadczeń biur CVC (właściciel PKP Energetyka) na całym świecie. – Kontaktowaliśmy się z nimi, by próbować przewidzieć dalszy rozwój sytuacji epidemicznej i zastosować sprawdzone już rozwiązania – stwierdził Orzech. Spółka na bieżąco współpracowała też z polskimi epidemiologami i wirusologami, np. z Centrum Ratownictwa Medycznego, które zbierało swoje doświadczenia we Włoszech i USA.

Drugim najważniejszym celem było utrzymanie ciągłości działania spółki. Wiosną tego roku 90 dyspozytorów zostało skoszarowanych na dwa miesiące. Przebywali w pełnej izolacji. – Wszyscy wyrazili na to zgodę, choć oznaczało to dla nich rozłąkę z rodzinami także przez okres Wielkanocy – zaznaczył prezes. Gdy jesienią poziom zakażeń w kraju znów zaczął rosnąć, ponownie sięgnięto po zbliżone rozwiązanie. – Tym razem jednak skoszarowaliśmy 65 pracowników, którzy zmieniają się w turach dwutygodniowych. I tym razem pracownicy stanęli na wysokości zadania, a spółka realizuje wszystkie obowiązki zarządcy infrastruktury – zapewnił Orzech.

– Nie tylko utrzymaliśmy ciągłość działania w zakresie realizacji zadań na sieci, ale też realizujemy historyczny program inwestycyjny. Zainwestujemy w tym roku więcej, niż średnia z ostatnich 10 lat – kontynuował prezes PKP Energetyka. W zarządzaniu siecią w nadzwyczajnej sytuacji bardzo pomaga zaawansowanie procesu cyfryzacji, realizowanego od kilku lat. – Około 85% procesów zostało już zdigitalizowanych. Ułatwia nam to przegrupowywanie środków i zasobów – stwierdził prezes.

Do najważniejszych programów inwestycyjnych realizowanych przez PKP Energetyka należy dzisiaj „Zielona Kolej”. – Poprzez zmianę miksu energetycznego naszej branży chcemy zwiększyć konkurencyjność kolei. Nasz plan na najbliższe 10 lat to wdrożenie projektów umożliwiających inwestycje w energię ze źródeł odnawialnych, których wartość wyniesie 6-10 mld zł. W perspektywie dekady zasilanie z OZE stanowić może aż 85% energii zużywanej na sieci kolejowej – przedstawił założenia programu Orzech.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45046)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45046)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5