NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP chce unieważnienia prywatyzacji PKP Energetyka

| Przegląd mediów/TVN24 16.09.2016 987

PKP chce unieważnienia prywatyzacji PKP Energetyka
fot. RK
PKP SA złożyła w sądzie wniosek o stwierdzenie nieważności transakcji sprzedaży PKP Energetyka – poinformowała spółka na Twitterze.
– Zaistniała sytuacja nie wpływa w żaden sposób na działalność spółki. Koncentrujemy się na bieżącej pracy i zapewnieniu najlepszej jakości usług dla naszych klientów – skomentował informację o złożeniu pozwu przedstawiciel PKP Energetyka. 

PKP SA na razie nie ujawnia treści pozwu i nie udziela informacji aż do doręczenia pozwu przez sąd stronie przeciwnej – poinformowało biuro prasowe PKP SA. 

PKP Energetyka została sprzedana Funduszowi CVC w 2015 r. Prywatyzacja spółki była wielokrotnie krytykowana przez ekspertów i polityków PiS w tym obecnego ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka. Na początku roku MIB zamówiło analizę prawną sprzedaży spółki PKP Energetyka przez poprzedni rząd.

W czerwcu Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport z analizy prywatyzacji PKP Energetyka. Izba nie dopatrzyła się nieprawidłowości pod względem prawnym. Jednak obawy instytucji kontrolnej wzbudził fakt, że nowy właściciel spółki, jest spoza branży, z czym wiążą się ryzyka dla samej spółki, dla rynku usług kolejowych oraz spółek grupy kapitałowej PKP SA.

Transkację krytykowali również eksperci. – Podział własnościowy występujący na przyłączu pomiędzy podstacjami a torami i siecią trakcyjną jest nieszczęśliwy, bo w tym miejscu nie ma i nie będzie rynku.(…) na styku PLK – Energetyka w zakresie dystrybucji energii – nie tylko nie ma rynku, ale i opomiarowania. W takiej sytuacji negocjowanie umowy pozbawione jest jakiegokolwiek odniesienia ceny i jakości do rynku. Sprowadza się więc do antagonistycznego sporu kto zachowa część zysku (poniesie część strat) i kto będzie zmuszony do cięcia kosztów, co ostatecznie prowadzi do rozstrzygnięć regulacyjnych lub sądowych – napisał w opinii dla Rynku Kolejowego Tadeusz Syryjczyk, ekspert Zespołu Doradców Gospdoarczy TOR.

W czerwcu Fundusz CVC zapowiedział że ze spółki PKP Energetyka wydzielona zostanie część przedsiębiorstwa odpowiedzialna za dystrybucję energii. Może ona trafić na giełdę. Natomiast segment paliw ma zostać sprzedany spółkom Skarbu Państwa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5161)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5161)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5