NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo przywróciło historyczne barwy kolejnej lokomotywie

| Redakcja 29.09.2017 1,7k

PKP Cargo przywróciło historyczne barwy kolejnej lokomotywie
fot. PKP Cargo
PKP Cargo SA w 16. rocznicę rozpoczęcia działalności przygotowało dla miłośników kolei urodzinową niespodziankę. Zaprezentowana zostanie lokomotywa ET42-029, którą odmalowano w historyczne barwy. Przewidywany jest także pokaz najstarszego egzemplarza tej serii, lokomotywy ET42-001.
W poniedziałek, 2 października br. w Zakładzie Napraw Taboru Spółki PKP Cargotabor w Zduńskiej Woli-Karsznicach, PKP Cargo, największy w Polsce i przodujący w Unii Europejskiej operator przewozów kolejowych oraz mecenas zabytków techniki kolejowej, zaprezentuje lokomotywę ET42-029, której przywrócono historyczną malaturę. W tym roku takie historyczne barwy odzyskała już m.in. lokomotywa SM42-1006. Obecnie pracom remontowo-malarskim poddawana jest kolejna lokomotywa – ET41-186. Do tej pory Spółka nadała historyczne barwy lokomotywom: ET41-001, ET42-001, ET22-003 i 233, EU07-195, ST44-1103, SP42- 260, SM30-211, SM42-1006, SU46-47.

– Przywracanie historycznych barw czynnym lokomotywom, będącym w dyspozycji Spółki, wpisuje się w działania ochrony dziedzictwa kolejowego. Prace te wykonujemy przy okazji napraw okresowych. Spotyka się to z pozytywnym przyjęciem, dlatego proces ten chcielibyśmy kontynuować – powiedział prezes zarządu PKP Cargo Maciej Libiszewski.

Atrakcją urodzinowego spotkania PKP Cargo w Zduńskiej Woli-Karsznicach, będzie również możliwość zapoznania się z nowoczesną, uruchomioną w lipcu br., linią produkcji i napraw zestawów kołowych.

Zakład Napraw Taboru Spółki PKP Cargotabor w Karsznicach, jako jeden z nielicznych w Polsce wykonuje kompleksowe naprawy zestawów kołowych do wagonów i lokomotyw. W 2013 roku rozpoczęto tam proces „tarczowania” wagonowych zestawów kołowych, a jesienią ub. roku inżynierowie Spółki podjęli prace nad swoją autorską konstrukcją. Projekt zakończył się sukcesem. Wyprodukowane zestawy kołowe otrzymały certyfikat dopuszczający na terenie UE i już niedługo będą wykorzystywane w taborze Grupy PKP Cargo użytkowanym nie tylko w kraju, ale w całej Europie. Oprócz napraw zestawów kołowych w Zakładzie w Karsznicach wykonywane są również naprawy wszystkich typów maszyn elektrycznych eksploatowanych w pojazdach trakcyjnych PKP Cargo oraz naprawy okresowe lokomotyw elektrycznych.

Spółka zaprasza miłośników kolei 2 października br. w godzinach 11.00-14.00 do Zakładu Spółki PKP Cargotabor w Zduńskiej Woli – Karsznicach, przy ul. Kolejowej 6.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zduńska Wola (98)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zduńska Wola (98)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5