Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo: Przewozy rozproszone wracają do łask

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
23-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo: Przewozy rozproszone wracają do łask
fot. Rafał Jasiński
Wraz ze zmianą zarządu PKP Cargo pojawiły się zapowiedzi działań mających na celu pozyskania klientów wysyłających niewielkie ładunki. Efektem ma być wzrost przewożonej masy ładunków oraz zwiększenie dochodów. Spółka podjęła działania w pionie handlowym, a także w zakresie organizacji przewozów rozproszonych.

W Polsce od lat następował odwrót od przewozów rozproszonych. Z różnych powodów spadała masa ładunków przewożonych w taki sposób. Co ciekawe, zanik takich przewozów wskazany został w dokumencie o charakterze strategicznym pn."Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku". Z sygnowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i przyjętego przez Radę Ministrów w 2008 r. planu można wysnuć wniosek, że przewozy rozproszone są nieefektywne i przestarzałe, a popyt na tego typu usługi będzie malał.

PKP Cargo wraca do przewozów rozproszonych

Mimo to w pierwszej połowie bieżącego roku pojawiły się zapowiedzi dotyczące zwiększenia zainteresowania przewozami rozproszonymi przez PKP Cargo. W rozmowie z Miesięcznikiem „Rynek Kolejowy” 5/2016 Maciej Libiszewski, Prezes Zarządu spółki, zapowiedział, że także dzięki obsłudze podmiotów nadających mniejsze ładunki jest szansa na zwiększenie przewożonej masy ładunków.

Spółka nie wycofuje się z deklaracji. - Codziennie ciężko pracujemy, by w znaczący sposób poprawić poziom obsługi klientów i zapewniać im kompleksową, wysokiej jakości obsługę logistyczną dopasowaną do konkretnych potrzeb. Jesteśmy partnerem największych przedstawicieli przemysłu w Polsce i Europie, ale dla nas ważny jest każdy partner biznesowy, niezależnie od jego wielkości – informuje „Rynek Kolejowy” Maciej Libiszewski. - Nasi dyrektorzy handlowi dostali zielone światło na to, by pozyskiwać mniejszych klientów - dodaje. 

Szansa na wyższą marżę

W ocenie spółki realizacja takich przewozów jest wprawdzie bardziej pracochłonna, ale powinna być rentowna. - Przewozy rozproszone wymagają większego doświadczenia i wyższego poziomu obsługi niż składy całopociągowe, ale ich marżowość może być wyższa – podkreśla nasz rozmówca.

Prezes Zarząd Spółki wyjaśnia, że spółka wie, jak należy realizować przewozy rozproszone. - Kluczem do ich sprawnej obsługi jest odpowiednia organizacja przewozów. Rozwiązujemy to poprzez dołączanie dodatkowych wagonów do naszych regularnych pociągów lub uruchamianie tzw. pociągów antenowych. System ten polega na zbieraniu towarów od różnych klientów w regionie, następnie łączeniu ich w jeden skład, który przejeżdża w inną część kraju – wyjaśnia udzielający nam informacji. 

PKP Cargo ma zasoby

Przewozy rozproszone wymagają wykonania większej pracy, co zwiąże się z posiadaniem odpowiednich zasobów. Jednak podczas intensywnej restrukturyzacji PKP Cargo zrezygnowało z wielu zapleczy technicznych, ze spółki odeszło również wielu pracowników. Pojawia się zatem pytanie, czy przewoźnik dysponuje odpowiednimi zasobami do sprawnej realizacji przewozów rozproszonych.

- PKP CARGO posiada wysoko wykwalifikowaną kadrę i niezbędne zasoby do prowadzenia tego typu ruchu – podkreśla M. Libiszewski. - Spółka korzysta na co dzień z ponad tysiąca punktów taryfowych, blisko 70 stacji manewrowych, w tym trzech stacji rozrządowych i dużej liczby stacji obsługiwanych. Dysponujemy również siecią 25 terminali przeładunkowych, którą jesteśmy w stanie rozszerzyć, w zależności od zapotrzebowania klientów, po przeprowadzeniu niezbędnych analiz – kończy.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5