NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo: Przewozy rozproszone wracają do łask

| jar, Rynek Kolejowy 23.09.2016 105

PKP Cargo: Przewozy rozproszone wracają do łask
fot. Rafał Jasiński
Wraz ze zmianą zarządu PKP Cargo pojawiły się zapowiedzi działań mających na celu pozyskania klientów wysyłających niewielkie ładunki. Efektem ma być wzrost przewożonej masy ładunków oraz zwiększenie dochodów. Spółka podjęła działania w pionie handlowym, a także w zakresie organizacji przewozów rozproszonych.
W Polsce od lat następował odwrót od przewozów rozproszonych. Z różnych powodów spadała masa ładunków przewożonych w taki sposób. Co ciekawe, zanik takich przewozów wskazany został w dokumencie o charakterze strategicznym pn."Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku". Z sygnowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i przyjętego przez Radę Ministrów w 2008 r. planu można wysnuć wniosek, że przewozy rozproszone są nieefektywne i przestarzałe, a popyt na tego typu usługi będzie malał.

PKP Cargo wraca do przewozów rozproszonych

Mimo to w pierwszej połowie bieżącego roku pojawiły się zapowiedzi dotyczące zwiększenia zainteresowania przewozami rozproszonymi przez PKP Cargo. W rozmowie z Miesięcznikiem „Rynek Kolejowy” 5/2016 Maciej Libiszewski, Prezes Zarządu spółki, zapowiedział, że także dzięki obsłudze podmiotów nadających mniejsze ładunki jest szansa na zwiększenie przewożonej masy ładunków.

Spółka nie wycofuje się z deklaracji. - Codziennie ciężko pracujemy, by w znaczący sposób poprawić poziom obsługi klientów i zapewniać im kompleksową, wysokiej jakości obsługę logistyczną dopasowaną do konkretnych potrzeb. Jesteśmy partnerem największych przedstawicieli przemysłu w Polsce i Europie, ale dla nas ważny jest każdy partner biznesowy, niezależnie od jego wielkości – informuje „Rynek Kolejowy” Maciej Libiszewski. - Nasi dyrektorzy handlowi dostali zielone światło na to, by pozyskiwać mniejszych klientów - dodaje. 

Szansa na wyższą marżę

W ocenie spółki realizacja takich przewozów jest wprawdzie bardziej pracochłonna, ale powinna być rentowna. - Przewozy rozproszone wymagają większego doświadczenia i wyższego poziomu obsługi niż składy całopociągowe, ale ich marżowość może być wyższa – podkreśla nasz rozmówca.

Prezes Zarząd Spółki wyjaśnia, że spółka wie, jak należy realizować przewozy rozproszone. - Kluczem do ich sprawnej obsługi jest odpowiednia organizacja przewozów. Rozwiązujemy to poprzez dołączanie dodatkowych wagonów do naszych regularnych pociągów lub uruchamianie tzw. pociągów antenowych. System ten polega na zbieraniu towarów od różnych klientów w regionie, następnie łączeniu ich w jeden skład, który przejeżdża w inną część kraju – wyjaśnia udzielający nam informacji. 

PKP Cargo ma zasoby

Przewozy rozproszone wymagają wykonania większej pracy, co zwiąże się z posiadaniem odpowiednich zasobów. Jednak podczas intensywnej restrukturyzacji PKP Cargo zrezygnowało z wielu zapleczy technicznych, ze spółki odeszło również wielu pracowników. Pojawia się zatem pytanie, czy przewoźnik dysponuje odpowiednimi zasobami do sprawnej realizacji przewozów rozproszonych.

- PKP CARGO posiada wysoko wykwalifikowaną kadrę i niezbędne zasoby do prowadzenia tego typu ruchu – podkreśla M. Libiszewski. - Spółka korzysta na co dzień z ponad tysiąca punktów taryfowych, blisko 70 stacji manewrowych, w tym trzech stacji rozrządowych i dużej liczby stacji obsługiwanych. Dysponujemy również siecią 25 terminali przeładunkowych, którą jesteśmy w stanie rozszerzyć, w zależności od zapotrzebowania klientów, po przeprowadzeniu niezbędnych analiz – kończy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5