NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo: Problem hamulców zauważony w UE

| Martyn Janduła 20.01.2017 90

PKP Cargo: Problem hamulców zauważony w UE
Fot. PKP Cargo
Dyrektywa unijna dotycząca cichych hamulców może mocno uderzyć PKP Cargo po kieszeni. M. in. dlatego też kolejarze mają pomysł by Grupa PKP stała się holdingiem. Miałby ona przede wszystkim wspomagać w działaniach podmioty w nim uczestniczące, a przede wszystkim – integrować je. – To jest nasza rola, żeby pilnować interesu spółek – mówi Mirosław Pawłowski, prezes PKP SA. Jak przekazuje problem Polski z cichymi hamulcami został już dostrzeżony na arenie Unii Europejskiej. Rozmowy trwają.
– Rola PKP, jako holdera i integratora, ma polegać na tym, żeby wszystko było załatwiane na jednym podwórku. Wiązałoby się to z inwestycjami ukierunkowanymi na udrożnienia dróg przejazdowych, czy inwestycjami taborowymi – mówi Mirosław Pawłowski, prezes PKP SA o pomyśle stworzenia z Grupy PKP holdingu. – Czy też w celu, żeby PKP Cargo miało spokój i nie musiało pilnować własnego podwórka, bo ktoś wymyślił na forum unijnym rozwiązanie, które będzie kosztowało spółkę duże miliardy złotych. To jest nasza rola, żeby pilnować interesu spółek – dodaje.

Mowa tutaj o słynnej już dyrektywie hałasowej, która obliguje przewoźników towarowych do wymiany kół na monoblokowe i wstawianie wstawek kompozytowych. Polska w tej sprawie wyraziła swój wyraźny sprzeciw. – Negocjujemy, rozmawiamy i przekonujemy siebie do swoich racji – mówi Pawłowski. – Nasz głos został już usłyszany. Problem ten nie dotyczy tylko Polski, ale też i innych krajów. Bardzo dobrze, że w odpowiednim czasie zostało to dostrzeżenie, zidentyfikowane i wypowiedziane wyraźne na głos, jakie mogą być efekty takiego nagłego wdrożenia takich rozwiązań – dodaje.

– Problem hałasu kolejowego dotyczy przede wszystkim części krajów Europy Zachodniej zgrupowanych wokół Beneluksu, terenów przy zachodniej granicy Niemiec, wschodniej granicy Francji, południu Anglii i północy Włoch. Tam zagęszczenie mieszkańców przekracza 400 osób na km kw. i hałas kolejowy jest rzeczywiście dużym problemem – tłumaczy Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo.

– W Polsce i podobnych do nas krajach, ten problem jest znacznie mniejszy, stąd dzisiaj wydatek, w zależności od tego, jak szybko poniesiony, może nawet sięgać do 2 mld zł – podaje prezes. – Dla nas jest on zupełnie nieuzasadniony – dodaje.

Libiszewski podtrzymuje też argumenty Skandynawów, którzy zwracają uwagę, że tak zwane ciche hamulce mają niekorzystny wpływ na jazdę. – Stosowanie wkładek kompozytowych może okazać się po prostu niebezpieczne. Wydłuża się droga hamowania, zwiększa się nieprzewidywalność w hamowaniu, dlatego też mamy pozytywne doświadczenia w stosowaniu wkładek żeliwnych w wagonach towarowych – podkreśla prezes PKP Cargo.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska i Europa (89)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska i Europa (89)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5