NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo po 8 miesiącach przewiozło 43,6% masy

| Redakcja 27.09.2016 5

PKP Cargo po 8 miesiącach przewiozło 43,6% masy
Fot. PKP Cargo
Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego Grupa PKP Cargo po ośmiu miesiącach 2016 roku miała 51,2 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 43,6 proc. pod względem masy. W sierpniu 2016 roku operatorzy kolejowi przetransportowali w Polsce łącznie 19,2 mln ton, o 2,4 proc. więcej niż przed rokiem.
Jak podaje PKP Cargo, sierpień był czwartym z rzędu miesiącem, w którym udział rynkowy grupy wzrastał w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Narastająco po ośmiu miesiącach udział rynkowy Grupy PKP Cargo w ujęciu masy był jednak o 4,3 pkt. proc. niższy niż przed rokiem, a pod względem pracy przewozowej zmniejszył się o 4,8 pkt. proc.

Jak wynika z przekazanych informacji, przyczyną mniejszych jednak przewozów krajowych w sierpniu w porównaniu do ubiegłego roku była słabsza dynamika m.in. na rynkach węgla kamiennego, kamienia, piasku oraz drewna. Mniejsze przewozy węgla były spowodowane utratą w ubiegłym roku części zleceń dla największych grup energetycznych w Polsce, a także spadek importu ze Wschodu. Niższy wolumen przewozów kamienia wynikał z niskiego stopnia realizacji inwestycji drogowych oraz kolejowych. Zmniejszone przewozy piasku to rezultat spadku zapotrzebowania na piasek szklarski do hut klientów PKP Cargo, a drewna – spadku importu z Białorusi.

W porównaniu do poprzedniego miesiąca, w sierpniu wzrosły przewozy w kilku grupach towarowych, m.in. rud, kamienia, oraz w grupie towarowej „inne płody rolne”.
W porównaniu do wyników sprzed roku, w sierpniu Grupa PKP Cargo zwiększyła przewozy m.in. kontenerów, rud, nawozów oraz w grupie „inne artykuły chemiczne”. Za wzrost w segmencie intermodalnym odpowiadają większe przewozy do portów morskich i w odwrotnym kierunku, rozwój połączeń w korytarzu Wschód-Zachód oraz nadal rosnące transporty koksu w kontenerach.

Z kolei zwiększone przewozy rud żelaza to pochodna większego zapotrzebowania na ten surowiec strategicznego klienta PKP Cargo na południu Polski, zlecającego przewozy z polskich portów. Za większe przewozy nawozów odpowiada wzrost importu tych artykułów ze Wschodu i przez porty oraz większe przewozy w kraju. Do wzrostu w kategorii „inne artykuły chemiczne” przyczyniły się większe przewozy amoniaku (import z Białorusi), gazu ziemnego (import przez porty) oraz sody kaustycznej (eksport przez porty).

PKP Cargo podaje, że przewiozło w Polsce 8,4 mln ton towarów, o 6,1 proc. mniej niż przed rokiem. Narastająco po ośmiu miesiącach Grupa przetransportowała 62 mln ton (-10,1 proc. rok do roku). Wykonana praca przewozowa w sierpniu wyniosła 2,3 mld tkm, o 1,9 proc. mniej niż w sierpniu ubiegłego roku, a narastająco po ośmiu miesiącach 16,7 mld tkm (-8,3 proc. rok do roku).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5