Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Cargo, Pesa i IPS Tabor. Na czym polega nowy projekt?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Cargo, Pesa i IPS Tabor. Na czym polega nowy projekt?
Wiz. Pesa
Poznaliśmy więcej szczegółów projektu, zainaugurowanego podczas targów Innotrans przez PKP Cargo, Pesę i IPS Tabor. Ma on szansę otrzymać dofinansowanie z NCBiR. Co ciekawe, przewoźnik nie ma obowiązku kupna gotowej lokomotywy.

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o podpisaniu umowy pomiędzy PKP Cargo, Pesą oraz IPS Tabor, dotyczącej opracowania dwunapędowej, spalinowo-elektrycznej lokomotywy z elementami autonomii. Jak informowaliśmy, realizacja ma potrwać cztery lata. Znamy już więcej szczegółów tej inicjatywy.

Umowa naukowo-badawcza

Jak poinformowała spółka PKP Cargo w komunikacie skierowanym do inwestorów giełdowych, umowa dotyczy “współpracy przy pracach badawczo-rozwojowych”. Ma ona objąć: sporządzenie przez PKP Cargo i Pesę założeń technicznych i propozycji konfiguracji; weryfikację dokumentów w IPS Tabor; rozpoczęcie prac projektowych i badawczych w oparciu o uzgodniony harmonogram; uruchomienie procesu budowy lokomotywy wraz z dokumentacją oraz na koniec eksploatację w PKP Cargo przez pierwsze 12 miesięcy od wyprodukowania. Co istotne, przewoźnik nie ma obowiązku nabycia lokomotywy.

Jak informuje giełdowa spółka, założeniem projektu jest właściwe wykorzystanie dofinansowania przyznanego Pesie przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (pozytywna ocena i rekomendacja). Prezes producenta Krzysztof Sędzikowski poinformował “Rynek Kolejowy”, że dofinansowanie projektu nie zostało jeszcze zatwierdzone, ale jest jak najbardziej możliwe. Strony nie podały też, ile wart jest projekt i jaki będzie podział kosztów pomiędzy stronami.

Warto przypomnieć, że przed rokiem PKP Intercity i Pesa podpisały umowę dotyczącą budowy lekkiej lokomotywy z dwoma napędami – elektrycznym i spalinowym, w oparciu o grant NCBiR z programu Innotabor. Szef sprzedaży rynku lokomotyw w Pesie Maciej Walczak podkreśla, że zainaugurowany podczas tegorocznych targów projekt różni się istotnie od projektu realizowanego wspólnie z PKP Intercity; nowa lokomotywa poza posiadaniem dwóch różnych napędów zostanie wzbogacona o rozwiązania techniczne, które pozwolą jej na uzyskanie dużej autonomii.

Nie-Gama

Pesa informuje, że wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne będą wypracowane przez specjalny Komitet Koordynatorów i mają uwzględniać przede wszystkim oczekiwania PKP Cargo. Dyrektor IPS Tabor Maciej Andrzejewski poinformował “Rynek Kolejowy”, że realizacja projektu dla PKP Cargo jest na etapie projektowania w programie Solidworks, co ułatwia obieg dokumentów i współpracę pomiędzy firmami. Lokomotywa dla PKP Cargo będzie przekonstruowana w znacznym stopniu, co oznacza, że właściwie nie będzie już należeć do platformy Gama.

IPS Tabor i Pesa potwierdzają, że na wprowadzenie docelowego, trzeciego poziomu autonomii, czyli jazdy bez maszynisty będzie potrzeba więcej niż czterech lat. – Dla takich rozwiązań potrzebna jest również odpowiednia infrastruktura, której nie ma jeszcze na sieci PKP PLK – zwraca uwagę Walczak.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5