NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Cargo odtwarza punkty utrzymania na południu Polski

| inf. prasowa 28.03.2017 548

PKP Cargo odtwarza punkty utrzymania na południu Polski
PKP Cargo odtwarza punkty utrzymania na południu PolskiFot. PKP Cargo
Przeznaczone do likwidacji przez poprzedni zarząd PKP Cargo punkty utrzymania taboru (PUT) w Południowym Zakładzie Spółki z powodzeniem wywiązują się z zadań utrzymaniowych. W Jaśle, Stróżach i Nowym Sączu wykonano od stycznia 2016 roku ponad 11 tys. przeglądów i napraw lokomotyw i wagonów.
– Po zmianie Zarządu PKP Cargo i przyjęciu z początkiem 2016 r. nowej struktury organizacyjnej w Południowym Zakładzie Spółki rozpoczęto niezwłocznie proces odtworzenia potencjału utrzymaniowego w tych obiektach Zakładu, w których wygaszano pracę w latach 2014-15 – mówi Jacek Wnukowski, rzecznik spółki.

W tym celu odwołano pracowników z tzw. nieświadczenia pracy i przywrócono ich kwalifikacje zawodowe (badania lekarskie, uprawnienia itp.), zweryfikowano potrzeby w zakresie zatrudnienia i przeprowadzono relokację pracowników, w tym weryfikację pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych i średniego nadzoru (naczelników sekcji, mistrzów). Ponadto uruchomiono szkolenia, aby choć częściowo wypełnić lukę powstałą po odejściu pracowników w ramach PDO w 2015 r.

– W okresie od stycznia 2016 do marca 2017 punkty utrzymania taboru w Jaśle, Stróżach i Nowym Sączu wykonały łącznie 1841 napraw bieżących, 755 przeglądów P1, 198 przeglądów P2 oraz 6 przeglądów P3 lokomotyw, a także 8095 napraw bieżących, 442 przeglądy P3 i 74 naprawy główne wagonów. Przyczyniło się do podniesienia potencjału taborowego Spółki w ubiegłorocznym oraz bieżącym procesie przewozowym – informuje Jacek Wnukowski.

– Mamy satysfakcję, że sprawdziła się koncepcja z przywróceniem do pełnej aktywności punktów utrzymania taboru. Ważnym czynnikiem sprzyjającym ich reaktywacji była bieżąca współpraca ze związkami zawodowymi oraz zrozumienie dla wprowadzanych zmian ze strony zatrudnionych tam pracowników. Zaowocowało to systematycznie zwiększającą się realizacją zadań oraz poprawą wydajności pracy połączoną z działaniami na rzecz racjonalizacji ponoszonych kosztów – powiedział Maciej Libiszewski, prezes Zarządu PKP Cargo.

Dostrzegane są możliwości dalszego zwiększenia efektywności pracy reaktywowanych PUT-ów, co będzie zależało od możliwości pozyskania dla nich niezbędnych środków inwestycyjnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Jasło (41)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Jasło (41)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5