NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Cargo ma w przyszłym roku zapłacić niższe stawki dostępu

| inf. pras. oprac. jm 28.11.2018 3k

PKP Cargo ma w przyszłym roku zapłacić niższe stawki dostępu
Fot. PKP Cargo
PKP Cargo podpisało z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi nową roczną umowę o dostępie do infrastruktury kolejowej. Jej wartość to prawie 850 mln zł brutto. Przewoźnik chwali się, że zapłaci o 3 procent mniej niż w tym roku.
Jak podaje PKP Cargo, kontrakt będzie obowiązywał w rozkładzie jazdy pociągów 2018/2019 i zapewni PKP Cargo dostęp do infrastruktury kolejowej związanej z przejazdem pociągu (linie i sieć trakcyjna) oraz do obiektów infrastruktury usługowej (stacje rozrządowe, tory postojowe, tory ładunkowe). Ponadto umowa obejmuje korzystanie przez przewoźnika z częstotliwości sieci radiołączności kolejowej.

PKP PLK będzie naliczać PKP Cargo opłaty z tytułu tej umowy. Składać się na nią będą m.in. opłata podstawowa za minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej, opłata manewrowa i płatność za postój nie krótszy niż 2 godziny na torach niebędących obiektami infrastruktury usługowej – za korzystanie z tych ostatnich obiektów będzie naliczana odrębna opłata.

Przewidywana wartość umowy to łącznie 690,6 mln zł netto, czyli 849,5 mln zł brutto. – To bardzo dobra wiadomość, gdyż nominalne stawki dostępu do infrastruktury PKP PLK będą niższe o około 3 proc. w stosunku do taryfy obowiązującej w obecnym rozkładzie jazdy. Tym samym będziemy mieli mniejsze koszty działalności w przeliczeniu na jednostki pracy przewozowej – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. – To ważne, gdyż opłaty za dostęp do sieci kolejowej to jedne z najwyższych pozycji w strukturze naszych kosztów. Dlatego też to podniesie naszą konkurencyjność na rynku przewozowym i pozwoli na przygotowanie jeszcze lepszej oferty dla klientów – podkreśla prezes Warsewicz cytowany przez biuro prasowe spółki.

Umowa dotyczy rozliczenia ruchu pociągów, które będą kursować zarówno według rocznego rozkładu jazdy (RRJ), jak i na podstawie indywidualnego rozkładu jazdy (IRJ) – dotyczy on pociągów, których przejazd zostanie zgłoszony na przynajmniej 5 dób przed planowanym odjazdem. Warto przypomnieć, że PKP Cargo zaproponowało uproszczenie systemu opłat rezerwacyjnych za zamawianie tras dla pociągów, ale Ministerstwo Infrastruktury nie zajęło się tym projektem.

Na rozkład jazdy pociągów 2018/2019 będzie obowiązywać nowy cennik dostępu do infrastruktury PKP Polskich Linii Kolejowych. Decyzja została podjęta po przeprowadzeniu szerokich konsultacji z rynkiem, po których PKP PLK zmieniły pierwotnie zgłoszony projekt.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5