NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Cargo ma już dziewięć z 15 Vectronów

| inf. prasowa 27.07.2016 383

PKP Cargo ma już dziewięć z 15 Vectronów
Fot. PKP Cargo
Od poniedziałku 25 lipca flota PKP Cargo powiększyła się o trzy kolejne lokomotywy wielosystemowe Siemens Vectron. Największy polski przewoźnik obsługuje nimi połączenia poza granicami kraju. 
Każda z dziewięciu nowoczesnych maszyn odebranych dotychczas od producenta jest dopuszczona do ruchu na terenie Polski i pięciu innych krajów UE: Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii i Węgier. Kolejne trzy podobne lokomotywy PKP Cargo odbierze w sierpniu, a odbiór ostatnich trzech z 15, mogących wjechać dodatkowo do Holandii, jest planowany do końca czerwca 2017 roku.

– Nowe Vectrony są nieustannie w ruchu, wykorzystujemy je w stu procentach – mówi Jarosław Klasa, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych. – Lokomotywy wielosystemowe pozwalają nam samodzielnie prowadzić składy z Polski do kilku krajów Unii Europejskiej, bez konieczności podmiany środka trakcyjnego na granicy. Oznacza to optymalny czas przewozu oraz wyższy poziom obsługi klienta – dodaje Jarosław Klasa.

Kolejne trzy Vectrony przewoźnik odbierze w sierpniu tego roku. Lokomotywy są oznaczone w PKP Cargo jako seria EU46. Trzy nowo odebrane lokomotywy mają numery boczne 507, 509 i 510. Do niedawna były one garażowane w lokomotywowni w Czechowicach w woj. śląskim, razem z trzema innymi lokomotywami z tej serii, o numerach 508, 511 i 512, które PKP Cargo odbierze w sierpniu.

Do czasu odebrania od Siemensa pierwszych trzech Vectronów w styczniu tego roku przewoźnik posiadał jedną własną lokomotywę wielosystemową i dzierżawił dziewięć innych. Wykonywanie połączeń zagranicznych w większości wynajętym taborem umożliwiało największemu polskiemu operatorowi szybkie i elastyczne reagowanie na zmieniające się warunki przewozowe oraz pozwoliło na zdobycie pozwoleń do samodzielnego prowadzenia ruchu kolejowego w dziewięciu krajach UE. Obecnie PKP Cargo ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotyw wielosystemowych. W tych warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Katowice (752)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Katowice (752)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5