Słupki wskazujące ilość przewozów intermodalnych nieustannie rosną także w PKP Cargo. O działaniach jakie planuje podjąć spółka by pozyskać nowych klientów rozmawialiśmy z Witoldem Baworem, członkiem zarządu przewoźnika.
– Oczekiwania klientów to przede wszystkim zapewnienie sprawnego procesu logistycznego, transportu ładunków od momentu załadunku do momentu rozładunku, od drzwi do drzwi. Temu celowi służy strategia spółki którą przyjęliśmy i która skoncentrowana jest na przewozach intermodalnych – mówi Witold Bawor, członek zarządu PKP Cargo do spraw organizacyjnych.
Największy wzrost zainteresowania połączeniami intermodalnymi PKP Cargo obserwuje na osi wschód – zachód, gdzie w ciągu dwóch lat ruch wzrósł aż czterokrotnie. Istotny jest też szlak północ – południe. Aby zapewnić sprawne przewozy na terenie kraju PKP Cargo planuje uruchamiać nowe terminale, m.in. w Zduńskiej Woli i już teraz realizuje inwestycje w tabor.
– Koncentrujemy się na inwestycjach związanych z zakupem platform intermodalnych, a także
lokomotyw wielosystemowych, które będą służyły przewozom kontenerów w ruchu międzynarodowym – wyjaśnia Bawor. Nowe lokomotywy mają pozwolić docelowo na prowadzenie pociągu tą samą lokomotywą np. od terminala na wschodniej granicy Polski do miejsca docelowego w krajach Unii Europejskiej, np. do Duisburga czy Monachium.
Ponadto PKP Cargo, aby ułatwić zarządzanie terminalami, a także dostęp do usług na nich,
zmienia swoją strukturę organizacyjną. – Mówimy o stworzeniu takiego podmiotu który będzie koncentrował obszar zarządzania wszystkimi naszymi terminalami kontenerowy – podkreślił członek zarządu PKP Cargo.