NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Cargo dostało dofinansowanie na modernizację 2200 wagonów

| Jakub Madrjas 17.10.2022 4,5k

PKP Cargo dostało dofinansowanie na modernizację 2200 wagonów
Fot. Wojciech Szymon Starosolski, SM42.pl
PKP Cargo podpisało umowę z CUPT na dofinansowanie modernizacji aż 2200 wagonów towarowych poprzez wymianę wstawek hamulcowych na zgodne z TSI Hałas. Wcześniej podobną umowę podpisała spółka Rail-Cars.
Półtora roku temu Centrum Unijnych Projektów Transportowych ogłosiło rozpoczęcie wstępnej kwalifikacji projektów inwestycyjnych w zakresie zmniejszenia emisji hałasu przez wagony towarowe. Wyciszanie wagonów towarowych poprzez wymianę wkładek hamulcowych na kompozytowe to wymóg Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności w zakresie hałasu. Polska wynegocjowała uznanie naszego kraju za "szczególny przypadek" i dłuższy termin na wprowadzenie przepisów – tłumaczy to prawdopodobnie niewielkie zainteresowanie konkursem wśród przewoźników – jak pisaliśmy, alokacja na konkurs nie zostanie w pełni wykorzystana.

Zdecydowanie największy projekt przedstawiło PKP Cargo. 14 października CUPT poinformował o podpisaniu umowy z przewoźnikiem. Projekt obejmuje modernizację 2200 wagonów należących do PKP Cargo S.A. wyprodukowanych w latach 1980-2005, serii Eaos oraz Fals, zarejestrowanych w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) pod numerami EVN. Są to czteroosiowe wagony przeznaczone do przewozów masowych materiałów sypkich (np. węgla, rud, piasku, kruszywa). Każdy wagon wyposażony jest w 4 zestawy kołowe (koła obręczowane) oraz 16 szt. żeliwnych wstawek hamulcowych typu DO-320.

W ramach projektu przewidziano zakup dla 2200 wagonów kompletnych monoblokowych zestawów kołowych oraz kompozytowych wstawek hamulcowych typu LL do tych wagonów, a także ich montaż. Wartość projektu (wydatki kwalifikowalne) to 165,075 mln złotych, a dofinansowanie obejmuje 82,54 mln zł. 

W ramach konkursu CUPT zawarło już 8 różnych umów w zakresie modernizacji hamulców. Poprzednią – z Rail-Cars, na wymianę żeliwnych wkładek hamulcowych na wkładki kompozytowe w  217 wagonach towarowych oraz wymianę kół obręczowanych na monoblokowe zestawy kołowe w 217 wagonach towarowych. Ten projekt jest wart 21,2 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5