Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo chce zwiększyć przewozy na Litwie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
02-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo chce zwiększyć przewozy na Litwie
fot. Kasper Fiszer.Pociąg PKP Cargo w Trakiszkach przed rozpoczęciem modernizacji Rail Baltiki (2010)
PKP Cargo i Koleje Litewskie (LG) podpisały porozumienie, które zakłada wprowadzenie wzajemnych ułatwień w przewozie towarów między Polską a Litwą.

Umowę podpisali w ubiegłym tygodniu w Wilnie: Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo i Egidijus Lazauskas, Dyrektor Dyrekcji Przewozów Towarowych w Lietuvos Geležinkeliai. Ułatwienia w przewozach z Litwą oznaczają jednocześnie, że łatwiej będzie uruchamiać pociągi na całym nadbałtyckim szlaku Rail Baltica. – PKP Cargo realizuje strategię transportową rządu premiera Mateusza Morawickiego, która definiuje konieczność zintensyfikowania przewozu towarów na kierunku północ – południe. A jednym z podstawowych szlaków kolejowych na tej osi będzie Rail Baltica, która do Polski wiedzie przez Litwę – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo cytowany przez biuro prasowe przewoźnika.

To kolejne porozumienia z LG podpisane przez PKP Cargo. Poprzednie umowy parafowano w maju. – Zintensyfikowanie przewozów tym korytarzem otwiera też perspektywę zwiększenia potoku ładunków w kierunku południa Europy, zwłaszcza w obszarze państw Trójmorza – podkreśla Warsewicz. Prezes Warsewicz zwraca uwagę, iż w tym celu możemy wykorzystać również potencjał, jaki drzemie w spółkach Grupy PKP Cargo działających w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.

Porozumienie podpisane w Wilnie można traktować jako odpowiedź polskiego i litewskiego przewoźnika na rosnący ruch pociągów między obu krajami. W tamtym roku przewozy kolejowe na trasie Polska – Litwa miały masę prawie 440 tys. ton i wzrosły o ponad 215 proc. w stosunku do 2016 roku. W tym roku obserwujemy też rosnące zainteresowanie spedytorów polsko-litewskim szlakiem kolejowym. Z Litwy do Polski są wwożone głównie artykuły chemiczne i ropopochodne, oraz drewno i cement, a my eksportujemy przede wszystkim nawozy i artykuły ropopochodne - informuje PKP Cargo.

Ponadto PKP Cargo i LG dyskutują o możliwości wykorzystania litewskiej stacji Mockawa i kowieńskiego terminalu intermodalnego w obsłudze pociągów jeżdżących z Chin do Polski. Liczba takich transportów stale się zwiększa. Przewoźnikowi chodzi o to, żeby kierować je na różne przejścia graniczne, a z Litwą jest dobre połączenie przez bezpośrednie kolejowe przejście Trakiszki – Mockawa. PKP Cargo wznowiło przezeń przewozy w 2016 roku.

Podobne cele mają Litwini. - Dla nas jest to historyczne porozumienie, ponieważ we współpracy z naszym wieloletnim partnerem PKP Cargo po raz pierwszy zaczniemy świadczyć usługi przewozowe na rynku zagranicznym. Będziemy dalej rozwijać współpracę i zamierzamy zaproponować więcej możliwości w rozwoju korytarza Rail Baltica, a także widzimy potencjał w rozwoju projektu "Pociąg bursztynowy” - powiedział dyrektor Egidijus Lazauskas.

Chodzi w tym drugim przypadku o Kolejowy Korytarz Towarowy Bałtyk-Adriatyk, zwany popularnie Nowym Bursztynowym Szlakiem, który ma centra przemysłowe Polski, Czech, Słowacji, Austrii, Słowenii i Włoch z portami na Bałtyku i Adriatyku i nad Morzem Śródziemnym. Litwa chciałaby w tym projekcie też brać udział, bo Rail Baltica stanie się także częścią tego szlaku z północy na południe Europy - tłumaczy PKP Cargo. 
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5